GMC - Náhlé zrušení inzerce: 1) Doprava - Hmotnost dle hladin, 2) Přísné posouzení - Chybné ceny

Dobrý den,

v GMC nám najednou zrušili inzerovat pár desítek produktů z důvodů špatného nastavení hmotnosti a dopravy, na ktetou jsme ale nesahali.

Dopravu musíme mít v hladinách dle dopravce (těžké zboží - různé formy a druhy kamenů dodávané buď na paletách nebo v m2).

Na webu méme u tlačítka “Koupit” např. [1] m2 za 499 Kč

PrtScr 2021-05-24--19-50--Obr-25

a v popisku produktu Baleno po 15 m2. A Google to vidí a povídá, že Ceny nesouhlasí a tím i Ceny dopravy také ne. Pozorováním prouživatelsky má pravdu, ale jak vyřešit?

V GMC jsem vytvořil Hmotnostní hladiny, ale hmotnost Google neviděl vinou převážně nevalidních hodnot (typově “xx kg/m2” nebo “xx kg/paleta”) posílaných feedem.

Z Parametru Hmotnosti jsem celý řetězec pravidlem zkopiroval do “G:SHIPPING_WEIGHT” - nevalidní => ručně jsem pozměňoval na validní hodnoty “xx kg”. Zdá se nepomohlo, ale může se hodit.

U neprošlých produktů jsem vypozoroval, že tyto typově 2 zásadní chyby se objevují právě u těch produktů s "Baleno po … ". Google je chytrý a mazaný :wink: .

Snad použít “unit_pricing_measure”?
Snad “unit_pricing_base_measure”?
Ale jak? Zkopírovat do nich cenu? Nebo nějak počítat nebo ořezávat :roll_eyes:?

  • rozdíl těchto 2 jsem nepochopil

Jako poslední možnost vidím ke všem produktům, co mají v popisu např. “Baleno po 15 m2” postupně ručně spočítat Cenu produktu a tu poslat do GMC - jenže GMC asi pozná z produktových webových dat, že údaje se nerovnají.
Nebo jako multipack a vynásobit číslo z popisku s Cenou?

Poradí někdo prosím?

Kdybychom alespoň nemuseli pokaždé čekat několik dní na posouzení Googlem :roll_eyes:.

Děkuji.

2 Likes

Tohle je dotaz na zkušené marketéry. Nevěděla by @janadzurickova? Nebo @filipvasicek?

1 Like

Hezký den a děkuji. To určitě ano.

Aktuální poznatky:

  1. Po aplikování unit_pricing_base_measure [základní_míra_jednotkové_ceny] mi v GMC přibylo:
    – a) “Neplatné celé číslo v atributu: unit pricing base measure”, které mám u produktů ale snad správně - tedy “1 m2”, nebo ne?. V plánu mám zkusit poslat “m2”, pokud ne, tak “1 sqm” vs “sqm”. Nebo jdu špatným směrem?

PrtScr 2021-05-25--09-25--Obr-3

– b) Přibylo i nevyplnění [unit_pricing_measure]
a “U atributu unit pricing base measure není určena míra jednotkové ceny.”, které nevím, kde sebrat nebo vypočítat,
a přibylo i “Chybí míra
a třeba “1 ks

PrtScr 2021-05-25--11-01--Obr-4

  1. Již posílám [G:SHIPPING_WEIGHT] ve tvaru “xx kg” (kvůli dopravě a hladinám, funkčnost musím zkusit až koncem měsíce) - v Mergadu přebráno z Parametru a vyjmut konnec (např: bez “/m2”, “/ks”).

Segment e-shopu je podobný těmto - F3: “Kamenná dlažba”.

Jestli jsem dobře pochopil ty “jednotkové ceny”, některé e-shopy je nepoužívají a inzerovat mohou. Pokud to není nutné, implementovat je netřeba - potřebuji nakopnout nebo vyřešit klidně bez takovýchto cukrlátek. Je mi záhadou, že to bylo OK a beze změn najednou vznikly zamítnuté produkty.

Funkční “BEZ feature” (konkurence):

PrtScr 2021-05-25--14-40--Obr-9

PrtScr 2021-05-25--14-41--Obr-10

Funkční “S featurou” (konkurence):

PrtScr 2021-05-25--12-32--Obr-7


https://app.mergado.com/projects/200495/


Vidíte někde v textu chybu v řešení nebo jak řešit?

Nechť ZDE dobře slouží k učebním učelům řešení problému :wink:, nejen čtenáři to jistě ocení.
(Možnost psát i do PM, ale raději sem.)

Děkuji velice a přeji prima den.

U těch jednotek unit_pricing_base_measure má být podle specifikace pro plochu: sqft nebo sqm, takže ve vašem případě místo “1 m2” je potřeba nastavit “1 sqm”, viz:

2 Likes

Děkuji, myslel jsem si to :slight_smile: .
Jak vidno u konkurenčních e-shopů, kéž by šlo najít řešení bez těch minimálně dvou unit_pricing* tagů :roll_eyes:. Evidentně to totiž jde. Za funkčnost bych i něco zaplatil.

Doplnění - podíval jsem se u 2 konkurentů do XML feedů pro Google a žádné rozměry, m2, unit_pricingy tam neodesílají. Jen běžné tagy. Leda že by feed upravovali v GMC.

1 Like