Už jste si toho asi všimli, nicméně pro úplnost zapisuji i sem. Heureka přešla na httpS. Jak CZ, tak SK. Toto se projeví v Google Analytics i dalších analytických nástrojích. Lze řešit označokváním URL pomocí (UTM) parametrů. Dejte si ovšem pozor, aby Vám např. zdroj a medium navazovali na dosavadní hodnoty.
Tak jsem se nad tím značkováním kapku zamyslel a ona to bude docela show - to základní
heureka.cz / referral
neřeší subdomény, že? Tedy např. meziroční srovnání se kapku zkomplikuje. Co na to @jirka dokážeš tu subdoménu dostat např. vyparsováním pomocí regulárního výrazu z H_HEUREKA_URL v Data Owl? Tedy přesněji vyparsovat celý “source” pro Google Analytics a ten přes proměnou vložit do URL jako UTM_SOURCE?
Tak už je na mne asi dost pozdě .
Žiju v tom, že při odchoru z https neposílá prohlížeč referrer, což má vliv na Google Analytics. A když koukám do http hlaviček, tak jej tam vidím. Tak co, kdo má nastudovánu referrer policy pořádně?
Každopádně @jirka pro Data Owl by to mohlo být procvičení jak případně řešit, pokud by GA změnu dat ukázaly, ne?
@michaljanik dík za ranní rozcvičku
Pokud používá e-shop Data Owl, mohl by si u spárovaných produktů vytvořit proměnnou z elementu > H_HEUREKA_URL_1
(v něm je URL karty na Heurece, kde je produkt spárován).
Z elementu pomocí reguláru vytáhnout subdoménu a doménu a to vložit do UTM parametru (utm_source
) a také si vyplnit utm_medium podle současného.
Regulár: ([\w-]+\.heureka\.cz)
Drobné riziko je v tom, že se díky tomu dočasně odpárují produdkty, díky změně URL
Jinak info z Heureky od Leoše Noska → není se čeho bát
Zdravím, ano je to ošetřeno pomocí meta referrer s obsahem unsafe-url. Aktuálně to znamená, že posíláme více než 90% trafficu na weby na HTTP se správným referrer. V dohledné době ještě plánujeme úpravu pro některé prohlížeče s menším podílem, které toto nepodporují, abychom pokryli ještě více trafficu na HTTP weby se správným referrer.
Již brzy přijde všem obchodům informační e-mail, kde najdou potřebné informace a i něco navíc.
…a u nespárovaných dát natvrdo UTM_SOURCE “heureka.cz” nebo “heureka.sk”. Což by mělo postihovat prokliky z vyhledávání na Heurece, ne?
…máš pravdu.
Suma sumárum je dobré počkat a pohlídat si to . Značkovat pomocí UTM parametrů až když data v Google Analytics v následujících (tý)dnech budou obsahovat významnou změnu.
Ano, díky tomu bys měl postihnout vše
@katerina_smajzrova sepíšeš to prosím na blog pohromadě?
Děkuji.