Jak mohou výrobci a distributoři zboží využít 🆒 cool data z přehledu konkurence aplikace Bidding Fox

Abych řekl pravdu, chtěl jsem dnes Vážení @group_feedmarketing navázat na minulý přehled dárků :gift: GIFT. Připravil jsem si praktické využití, vytvořil pro vás makro…
…a zjistil, že informace získávám zbytečně složitě. Stačí se pořádně podívat do aplikace :fox_face: Bidding Fox, na stránku monitoring Konkurence. Pojďme se tedy spolu zamyslet, k čemu by informace z přehledu konkurence mohl využít :hammer_and_wrench: vendor.

Kdo je vendor

Výrobce či distributor zboží. Na našem trhu zastupuje značku a rád by měl :eyeglasses: přehled o tom, co se děje. V našem případě má vlastní :shopping_cart: e-shop. Na něm může prodávat za :dollar: ceny “doporučené”. Ale nemusí.

Přehled konkurence v aplikaci Bidding Fox

Připomeňme, že :page_facing_up: stránka Konkurence vypadá takto.


Anonymizovaná stránka Konkurence aplikace Bidding Fox.

Podrobně ji Zdeňka popsala v tomto článku. Ve zkratce jde o :spiral_calendar: tabulku prodejců zboží, které má vendorův e-shop v nabídce. Přehled graficky ukazuje kolik zboží mají v nabídce :shopping_cart: e-shopy společně, rozdíl v :dollar: cenových hladinách a podobně. Obsah tabulky lze filtrovat, např. podle značky (element MANUFACTURER) zboží. Či podle kategorií. To je cenné. Jednotlivé prodejce lze :computer_mouse: rozkliknout na stránku s detailními informacemi.

K čemu by monitoring konkurence mohli využít vendoři

Osobně se domnívám, že využití je široké a informace jsou cenné. Uvedu příklady otázek, na něž stránka Konkurence umí odpovědět.

  • Kteří prodejci prodávají mé zboží?
  • Mají moji dealeři mé zboží skutečně v nabídce?
    Jsou dealeři mého zboží aktivní? Mají zboží skutečně v nabídce, nebo je vztah se mnou pro ně bezcenný? Hodí se pro analýzu nabídky partnerů. Pokud e-shop vendora nabízí i jiné značky, než ty, které sám vyrábí či distribuuje, lze přehled omezit jen na vybrané značky, což je praktické.
  • Jací prodejci mé zboží nabízí, ač já s nimi nemám přímý dealerský vztah?
    Může jít o prodejce, kteří obcházejí oficiálního distributora a zboží dovážejí např. ze zahraničí. Nebo se může hodit pro seznam prodejců, kam by mohl vendor vyslat obchodníka pro navázání přímého vztahu.
  • Má mé zboží v aktivní nabídce konkrétní prodejce? Kolik položek nabízí?
    Můžeme zkontrolovat konkrétního prodejce a posoudit, jak aktivní je při nabídce zboží vendora. Nabízí celé portfolio? Nabízí jen část? Za jaké ceny? S jakou skladovou dostupností?
  • Jak se liší cenová hladina konkrétních prodejců od mých “doporučených” cen?
    Občas se hodí mít přehled, kdo prodává levněji a kdo dráž, než jsou vendorovy “doporučené” ceny.

A jistě bychom našli další :+1: cenné informace.
Praktické mi přijde, že tyto informace lze získat :watch: obratem, bez speciální :hammer: konfigurace. Stačí se na uvedená data podívat z toho správného úhlu :wink:

2 Likes
Funkce | Audit XML | Agentury | Nápověda | Blog | Forum | Kontakt