Jak poslat data z Eshop-rychle do Skliku a Google Ads

Rádi byste použili data z objednávek Eshop-rychle pro retargetingové kampaně na Skliku či Google Ads?

Žádný problém. :raising_hands: Poslouží vám k tomu naše dvě rozšíření, které jsou úplně zdarma – Mergado Orders a PPC Wolf.

Pojďme se podívat, jak konkrétně data propojit a použít je pro kampaně.

Předpokládáme, že jste si už Eshop-rychle propojili s Mergado Orders. Pokud ne, mrkněte na návod, jak napojení pomocí API vytvořit.

Nahrání dat z Eshop-rychle do Mergado Editoru

V první řadě je potřeba dostat emaily a informace o objednávkách do Mergado Editoru. Odtud si je pak vezme PPC Wolf (ale o tom až v dalším kroku).

  1. V Mergado Orders si vytvořte připojení s typem agregace “E-mail”.

  1. Zkopírujte si URL adresu vašeho projektu.

  1. V Mergado Editoru vytvořte “Nový projekt”. Vložte URL feedu zkopírovaného z Mergado Orders. Zvolte si e-shop, pod který má nový projekt spadat.
  2. Namapování elementů – Mergado pravděpodobně vstupní feed z Orders nerozpozná. Vyberte si z nabídky formátů “Plain CSV”. Poté zvolte jako párovací element např. EMAIL.
  3. Pro výstupní feed zvolte opět formát “Plain CSV”.
  4. Poté, co jsme si vytvořili nový projekt, běžte do karty “Produkty”. Na kartě “Produkty” doporučujeme vytvořit výběr (segment) v závislosti na účelu vaší retargetingové kampaně. Jednotlivým typům výběrů se věnujeme v tomto návodu.

Tvorba publika v PPC Wolfu

Informace o objednávkách i emailech zákazníků máte v tuto chvíli úspěšně v Mergado Editoru. Také jste si vytvořili výběry (segmenty), které využijete v kampani. Jelikož PPC Wolf čerpá informace z Mergado Editoru a ty už máme nachystány, můžeme se posunout k tvorbě samotné kampaně.

  1. V rámci vašeho e-shopu v Mergadu si zapněte/otevřte rozšíření PPC Wolf. Podle toho, zdali chcete inzerovat na Skliku nebo Google Ads si vytvořte napojení, pokud jej ještě nemáte.
  2. Běžte do sekce “Publika”. Zvolte si název a volitelně i popis.
  3. Vyberte projekt, do kterého jste si nahráli produkty a vytvořili výběry.
  4. Pokud v reklamě nechcete pracovat se všemi kontakty, zvolte si výběr, který jste si předchystali v Mergado Editoru (více o výběrech v tomto článku).
  5. Ve výběru elementu zvolte ten, ve kterém máte emailové adresy zákazníků (pravděpodobně element EMAIL).
  6. Zvolte, pro jaký reklamní systém publikum tvoříte a můžete jej směle odeslat! :tada: