Jak připravit projekt v Mergado Editoru pro PPC Wolfa

Data do PPC Wolfa můžete posílat z libovolného projektu MERGADO Editoru. Existují však postupy, které vám práci zjednoduší.

Příprava dat v MERGADO Editoru

  • :articulated_lorry: Použijte nový projekt. Můžete použít stávající projekty pro Heureku, Google ale případné změny nastavení se projeví ve více systémech. Což nemusí být žádoucí.
  • :ghost: Vypněte elementy, které nepotřebujete. V kampaních PPC Wolfa obvykle nepoužijete např. EAN či cenu dopravy. Když tyto elementy skryjete, zpřehlední se správa dat v Mergadu na stránce Produkty.
  • :scissors: Vytvořte výběr dat. Vytvořte vždy alespoň jeden výběr dat. V PPC Wolfovi můžete použít i výchozí výběr Všechny produkty. Pokud ale použijete jiný, můžete v MERGADU nastavení výběru měnit a PPC Wolf to zohlední bez dalšího nastavování.
  • :oncoming_police_car: Do výběru zahrňte pouze validní produkty. Obvykle máte představu, které elementy použijete například v inzerátech, klíčových slovech. Do výběru pro kampaň má smysl zahrnout pouze shopitems, které mají v těchto elementech hodnoty (nejsou prázdné) a hodnoty splňují podmínky (obvykle např. nejsou delší než 30 znaků a podobně).
  • :balance_scale: Zaokrouhlete čísla. Pokud byste chtěli v kampaních použít např. cenu (což nedoporučuji), zkontrolujte si, zda neobsahuje desetinnou čárku a desetinná místa, kód měny a podobně. Pokud se vám formát nelíbí, použijte pravidla. Např. pro zaokrouhlení čísla.
  • :speak_no_evil: Odstraňte speciální znaky. Některé položky zboží mohou např. v názvech obsahovat vykřičníky, pomlčky a podobně.
  • :parrot: Upravte velikost písmen. Jsou-li některé položky zboží pojmenovány např. kapitálkami, lze velikost písmen upravit pravidlem.
  • :eyeglasses: Zkontrolujte hodnoty elementů. Navazuje na body výše. Hodnoty elementů vás mohou překvapit.
  • :fuelpump: Zohledněte skladovou dostupnost. Inzerce produktů skladem může mít vliv na konverzní poměr kampaně.

Příprava kampaně v PPC Wolfovi

  • :door: Rozdělte inzerci na více kampaní, má-li to smysl. Jednotlivé kampaně se vám pak mohou lépe spravovat.
  • :moneybag: Používejte elementy s rozumnou proměnlivostí. PPC Wolf vám umožní téměř vše. Přesto si myslím, že klíčové benefity prodejce bývají spíše nadčasové. Například montáž zdarma, pozáruční servis, kamenná prodejna, desítky let na trhu… Doporučuji dobře zvážit uvádění např. ceny v textech inzerátů, pokud e-shop často přeceňuje. Vysoká proměnlivost dat může tropit komplikace. Zbytečně.

Závaznost doporučení

PPC Wolf vám umožní mnohé. Většinu problémů odchytí ve své validaci. A tak uvedené body dodržovat nemusíte. Pokud je zohledníte, odměnou vám budou pěkná, přehledná data a efektivní fungování PPC kampaně.