Uveřejnili jsme dnes novou aplikaci PPC Wolf. Na rozdíl od jiných aplikací uveřejňujeme alfa verzi, která obsahuje jen část plánovaných funkcí a na vylepšování dále pracujeme. To abychom do veřejného testování mohli zahrnout více uživatelů. A kampaně které vytvoří mohly běžet dlouhodobě. Vývoj dále probíhá! V tomto textu uvedu základní informace o aplikaci.
Co bude cílem PPC Wolfa
Umožnit uživatelům vytvářet reklamy do vyhledávání Google Ads a Skliku z dat uložených v Mergadu. Takové reklamy, které nelze vytvářet z datových feedů, ale je nutno je vytvářet přes API.
Vznik myšlenky tvorby PPC reklam
Myšlenka vznikla v době, kdy Seznam.cz testoval dlaždicové rozložení SERP. Tehdy vznikl také v Mergadu export ve formátu Sklik. Je to už hodně dávno. Namátkou jsem na blogu našel oznámení z března 2014. To byla doba, kdy existovaly nástroje AdBoost (zmínka v rozhovoru s Tomášem Hanáčkem z roku 2014) či ppcHIT. Ani jeden z nástrojů dnes již není v provozu. K dispozici je PPC Bee (domnívám se, že je o něco mladší než tyto nástroje).
Myšlenka ležela od té doby v šuplíku. Osobně dnes vnímám situaci tak, že důraz reklamních systémů je zaměřen na kvalitu datových napojení. Nicméně mi přišla škoda zaprášený nápad nezrealizovat nikdy, a tak PPC Wolf vznikl.
Je to tedy starý nápad vytažený z šuplíku
PPC Wolf jako “tenké” propojení
Cílem aplikace PPC Wolf není budovat komplexní nástroj, ve kterém najdete všechny vychytávky všech reklamních systémů. Naopak je cílem vytvořit co nejtenčí aplikaci, která umožní propojit Mergado s reklamními systémy. PPC Wolf neplánuje např. nástroje pro správu dat - tyto nástroje má Mergado a není třeba je vytvářet podruhé.
PPC Wolf jako nástroj pro experimenty
Šikovným PPC specialistům umožní PPC Wolf vytvářet experimenty. A možná definovat nové budoucí standardy Osobně vidím hned několik směrů.
- Produktové kampaně - základ. Osobně zde čekám překvapení spíše méně, ale nastat mohou.
- Kampaně kategorií, výrobců aj. - Mergado Pack generuje automaticky feedy s daty o kategoriích. Pokud e-shop nevyužívá WooCommerce, Prestashop či OpenCart, na kterých je Mergado Pack dostupný, lze využít aplikaci Scraping Camel a data si “vytáhnout” přímo ze stránek e-shopu.
- Feed marketing pro weby bez košíku. Kampaně stavěné na datech z datových feedů pro “ne-eshopy” lze v Mergadu vytvářet již dlouho. S PPC Wolfem získají kampaně pro magazíny, katalogy bez košíku či jiné rozsáhlejší weby nové možnosti.
- …další experimenty, co nás napadnou.
Cena, zkušební doba…
Aktuálně je našim cílem aplikaci podrobně testovat. Pokud se zapojíte, budeme rádi. Třeba s ní již nyní postavíte pěkné kampaně. Nicméně méně zkušeným uživatelům bych doporučil pár týdnů posečkat. Společně doladíme chod. Je to pořád alfa verze.
Cenu jsem stanovil na 986 Kč/měsíc. Cenu budeme dále validovat - je cílem, aby pokryla náklady, zároveň aby nebyla překážkou v užívání aplikace.
Zkušební období je nyní stanoveno na 30 dní. V budoucnu ho můžeme zkrátit. Nicméně nyní je primárním cílem testování. Kdo zapne aplikaci v říjnu, první fakturu dostane na začátku prosince. Což by nám mělo postačit k vyladění aplikace.
Proč věnovat PPC Wolfovi pozornost
- Napojení do Mergada - to řeší oprávnění uživatelů, sdílení přístupů, má podobné rozhraní, zákazníci agentur jsou na Mergado zvyklí…
- Přímé napojení do exportů v Mergadu. Lze využít elementy a funkce Mergada.
- Aplikace na e-shop. Lze vytvořit jednu či více kampaní. Z jednoho či více exportů.
- Napojení na další aplikace Mergado Store. Viz. zmínka o Scraping Camel výše. Možná se bude hodit Bidding Fox Elements či jiné aplikace.
- Zapojení uživatelů. Vás
Další postup
Na aplikaci dále pracujeme. K tomu potřebujeme vaši zpětnou vazbu. Od nápadů na nové funkce po hlášení chyb. Zkrátka cokoliv vás napadne. Pište prosím na info@shopitak.com
. Nebo sem do fóra.
My na PPC Wolfovi pracujeme dál. Za chvíli napíši první “release notes”. V nich vás pak budeme postupně informovat o nových funkcích.
Děkuji.