Rád bych se, Vážení @group_feedmarketing podělil o pár myšlenek k zánovním uživatelským makrům. Kdo ještě nezachytil o co jde, tak tady je Lukášův článek, případně tady popis v release notes.
Osobně mám od maker, jako uživatel, velká očekávání. Proč? Nejdřív zopakuji o co jde:
Makro je zápis úkonů, které bych jinak v administraci Mergada klikal ručně.
Umí vytvořit element, vytvořit výběr, vytvořit pravidlo.
A v tom to je - makro udělá to, co bych jinak udělal já ručně.
Fakt, je to stejné. I ty výběry, ta pravidla - jsou stejná, jako kdybych je vytvořil ručně.
Já osobně mám některé úkony, které se opakují u více exportů. Např. při zakládání nového e-shopu v Mergadu. Některé pracovní postupy jsou individuální. Ale některé nejsou. A tady vidím zásadní přínos maker. Když si dám práci, vytvořím sadu maker pro opakované úkony, při každém dalším klientovi, kde tu akci budu dělat, ušetřím dost času.
Vypadá to drobně, ale podle mne tu lze ušetřit spoustu času
A co teprve, když jde o tým a navzájem si makra vyměníte
Mám ještě druhý pohled, proč mne makra zaujala. Podle mne mají potenciál pro využití nejen ve vyhledávačích zboží, ale také třeba v přípravě dat pro PPC reklamu, SEO a podobně. Že se ti využití Mergada v SEO nezdá? Vždyť makro může vytvořit např. celou soustavu výběrů. A ty snadno zkontroluješ zboží s určitými parametry. V nástroji který znáš, nepotřebuješ pro něj nové licence, jsou v něm aktuální skutečná data…
(A cca za měsíc by měla přijít další novinka, která ti procházení dat dál zjednoduší. Ale to předbíhám )
Že může dávat smysl např. kolegům do PPC týmu připravit makro, pomocí kterého si oni data upraví sami a nemusí tě volat na každou drobnost, je asi jasné.
Suma sumárum vidím v makrech velký potenciál pro zvýšení produktivity práce jednotlivce i týmu.
Jen je potřeba se nyní zastavit, zamyslet, najít místa, kde mohou makra pomoci a věnovat čas vytvoření maker.