Proč jsou (nová) uživatelská makra v Mergadu cool

Rád bych se, Vážení @group_feedmarketing podělil o pár myšlenek k zánovním uživatelským makrům. Kdo ještě nezachytil o co jde, tak tady je Lukášův článek, případně tady popis v release notes.
Osobně mám od maker, jako uživatel, velká očekávání. Proč? Nejdřív zopakuji o co jde:

Makro je zápis úkonů, které bych jinak v administraci Mergada klikal ručně.
Umí vytvořit element, vytvořit výběr, vytvořit pravidlo.

A v tom to je - makro udělá to, co bych jinak udělal já ručně.
Fakt, je to stejné. I ty výběry, ta pravidla - jsou stejná, jako kdybych je vytvořil ručně.

:thinking: Já osobně mám některé úkony, které se opakují u více exportů. Např. při zakládání nového e-shopu v Mergadu. Některé pracovní postupy jsou individuální. Ale některé nejsou. A tady vidím zásadní přínos maker. Když si dám práci, vytvořím sadu maker pro opakované úkony, při každém dalším klientovi, kde tu akci budu dělat, ušetřím dost :timer_clock: času.

Vypadá to drobně, ale podle mne tu lze ušetřit spoustu času :exclamation:
A co teprve, když jde o tým a navzájem si makra vyměníte :exclamation:


:two: Mám ještě druhý pohled, proč mne makra zaujala. Podle mne mají potenciál pro využití nejen ve vyhledávačích zboží, ale také třeba v přípravě dat pro PPC reklamu, SEO a podobně. Že se ti využití Mergada v SEO nezdá? Vždyť makro může vytvořit např. celou soustavu výběrů. A ty snadno zkontroluješ zboží s určitými parametry. V nástroji který znáš, nepotřebuješ pro něj nové licence, jsou v něm aktuální skutečná data…
(A cca za měsíc by měla přijít další novinka, která ti procházení dat dál zjednoduší. Ale to předbíhám :smile:)

Že může dávat smysl např. kolegům do PPC týmu připravit makro, pomocí kterého si oni data upraví sami a nemusí tě volat na každou drobnost, je asi jasné.

Suma sumárum vidím v makrech velký potenciál pro zvýšení produktivity práce jednotlivce i týmu.
Jen je potřeba se nyní zastavit, zamyslet, najít místa, kde mohou makra pomoci a věnovat čas vytvoření maker.

1 Like

PS: představ si, že napíšeš na svůj blog návod, jak v Mergadu udělat něco zajímavého. Nově můžeš pod návod přidat odkaz, na který čtenář klikne a v Mergadu si tvůj postup “zkopíruje”.

Takový článek je pak mnohem užitečnější. Navíc usnadní zkoušení, sníží chyby při opisování a podobně. Tak by to mohlo být užitečné i při vlastní propagaci :smile:

3 Likes

Zdar, za mě maji makra velký potenciál, mám několik věcí, tkeré dělám všude dokola, tak si na to chci připravit makra. Uvidím co všechno tam půjde a jak, případně pošlu nápady a postřehy :wink:

Díky O.

3 Likes

Super.
Nějaké nápady jsou - víc očí uvidí víc a doplníme.
Děkuji @randall

1 Like

Tak rovnou ještě jeden nápad. Mam hotový dvě makra a rovnou mam nápad na další a hodilo by se mi, kdybych si mohl udělat několik dílčích a pak jedno master, který by dělalo určitý věci a přitom by spouštělo v sekvenci ty dílčí :slight_smile: Postupně dle potřeby.

1 Like

Moc tomu nerozumím. Makro ty vytvoří obyčejné výběry, pravidla, elementy… Proběhne v jeden okamžik a pak už nikoliv. Je to de facto taková hromadná “konfigurace”. Tak nerozumím vztahu hlavní - dílčí makro. Dáš prosím příklad?

Děkuji.

Jasne rozumim. Mam v hlave brutal makro, ktere by mi udelalo takovou zakladni kontrolu a upravu feedu pro heureku. Byly by tam kroky ktere mi projdou feed a udelaji mi takove obecne pocatecni nastaveni. Toto makro bude vyuzivat funkce (makra) ktere potrebuji i oddelene. Tedy toto velke makro by melo umet udelat napriklad 3 nadefinovane kroky a pak si sahnout na jine makro a to v ramci sebe spusti, provede ho a jede dal. Vlastne bych si poskladal jedno makro z vice. To jedno velke bude potřeba jen u novych klientu ty mensi mohou byt potreba casto, proto bych je rad oddelene a bylo by fajnze nemusis do toho velkeho to co bys chtel zavolat zvenku cele vpisovat, protoze tak by to samozrejmne slo resit. Jinak jsou to jen napady, me to proste total vzalo a sedel jsem nad tim pres tri hodky a koumal s tim, je to super!

3 Likes

:smile:

A nebylo by řešením víc menších maker? Holt bys spustil třeba tři po sobě. Možná to není tak cool jako “master-slave” vztah více maker, ale je to k dispozici hned.

Helejd to urcite a taky to tak budu resit :wink: mel jsem potrebu muj napad sdelit svetu. :slight_smile:

1 Like

@lukashorak napsal návod jak si uživatelské makro vytvořit. Přijde mi to docela intuitivní, nicméně jsou ve článku pěkné obrázky. Tak na něj upozorňuji :wink:

Kdysi bývaly :sunglasses: cool biddingové matice. Byla to fuška v Mergadu :computer_mouse: vyklikat. Tak jsem napsal zkušební makro, které vytvoří :three::three: biddingovou matici 3 x 3. V jedné ose je cena, v druhé ose textový element dle tvého uvážení. Např. MANUFACTURER aj. Víc najdeš v popisu makra.

Makro najdeš zde:
Login - Accounts

Případné dotazy, chyby a podobně hlas prosím sem. Jinak klidně vytvoř svou repliku a modifikuj dle potřeby. Nechť ti slouží :wink:


PS: makro jsem dal jako veřejné. Tak ho najdeš i v seznamu maker jako Bidding Matrix 3x3. Nechtěl jsem, aby vyčnívalo vpředu, tak jsem neuvedl podporované formáty. Ale to pro funkčnost nevadí :smile:

1 Like

Pracoval jsem se software :frog: ScreamingFrog. A jak jsem koukal na výsledky, tak mi došlo, že podstatná část informací je v :green_heart: Mergadu. Bez crawlování. Tak jsem naklikal makro. Pojmenoval jsem ho SEO Checklist - vytvoří výběry produktů, které obsahuji “SEO” nešvary.

Makro najdeš zde:
Login - Accounts

Vyzkoušej, užívej, upravuj, jak libo… :sunglasses:
Dokumentaci najdeš na :page_facing_up: stránce makra. Je veřejné, tak ho najdeš i ve veřejném přehledu maker.

Poznámky k makru SEO Checklist

  • Je plně použitelné :smile:
  • Ty si ho můžeš :scissors: zkopírovat a vytvářet vlastní audity. Klidně více.
  • Jistě by se toho dalo :mag_right: kontrolovat více.
  • Počty produktů se na stránce Produkty objeví až po :computer_mouse: kliknutí na výběr. Před kliknutím je tam nula.
  • Toto makro je příklad, že produktová data lze využít i pro SEO. A půjde to i pro jiné obory :smile:

Ping @group_feedmarketing

3 Likes