UTM parametry u variantního produktu

Ahoj všem,
zbozi.cz potichu přešlo na HTTPS. No, a jak to dopadá, ztrácí se referral v Google Analytics u shopů které HTTPS nemají. Takže nezbývá než nasadit UTM (nebo je jiná cesta, o které někdo ví, jak to řešit?). Pan Mergado to jistí. Ale nefunguje mi zcela validně pravidlo na aplikování UTM přes Mergado pro variantní produkty.

Mám URL:
http://mujshop.cz/vybojky/?variantId=223 (kde ?variantId=223 je odkaz na variantu)

Kterou mi Mergado označí takto:
http://mujshop.cz/vybojky/?utm_campaign=(not+set)&utm_medium=referral&utm_source=zbozi.cz&variantId=223

Tedy tu variantu hodí na konec URL adresy (UTM napasuje mezi odkaz a variantu) a GA to není schopno zpracovat a moji návštěvu prostě nezaznamenává.

Když jsem to zadávala přes URL Builder, tak mi variantu na konec neposunul a GA v pohodě moji návštěvu zaznamenávalo, přičemž varianta v URL ničemu nevadila. URL vypadalo pak takto:
http://mujshop.cz/vybojky/?variantId=223&utm_source=zbozi.cz&utm_medium=referral&utm_campaign=(not%20set)

Je chyby v Mergadu, že tu variantu (výšek URL varianty) šoupne nakonec a UTM vkládá před ni? Díky za info od kohokoliv.

Pro zachování anonymity shopu jsem neznačkovanou adresu změnila na www.mujshop.cz/vybojky

1 Like

Zadal jsem k prověření vývojářům, zda by šlo posunout doplnění UTM parametrů nakonec (jako to dělá URL Builder). :dart:

1 Like

Ahoj,
na pořadí UTM parametrů by nemělo záležet. Respektive obecně platí, že na pořadí parametrů v URL nezáleží a Google sám v dokumentaci píše: “Parametry lze do adres URL přidat v jakémkoli pořadí” viz [UA] Sběr dat o kampaních pomocí vlastních adres URL - Nápověda Analytics. Podle mě tedy není problém u parametru variantId=223 (který GA nepoužívá), spíš si myslím, že problém bude u utm_campaign=%28not+set%29, což URL Builder přeložil na utm_campaign=(not%20set) (Mergado escapuje v URL mezeru jako “+”, zatímco URL Builder jako “%20”).

Zkusil bych tedy odstranit parametr utm_campaign, respektive odstranit z tohoto parametru hodnotu (not set), jestli je to možné. To by podle mě mělo problém vyřešit. Pomohlo by nám to, protože bychom s jistotou věděli, kde je problém. Nechceme se hned pouštět do úpravy UTM pravidla, dokud si nejsme jisti, v čem je problém.

2 Likes

Souhlas. Na pořadí parametrů nezáleží.
K tomu “not set” - to tam generuje Mergado i když není zadána žádná hodnota? To bych navrhl celý element vůbec neuvádět. Nebo je to textem zadáno ručně “not set” do pravidla v Mergadu?
Děkuji.

Mergado by not set generovať nemalo. Predpokladám, že toto bolo zadané buď ručne, alebo vo vstupnom url.

Not set jsem měla zadáno ručně kvůli návaznosti na předchozí data v GA (nezkoušela jsem to nechat prázdné, tudíž jestli tam třeba Mergado samo něco vkládá pak, to nevím). I když jsem tam zkoušela napasovat název zboží či jeho ID, tak to stále u variantního zboží zlobilo. Každopádně shop je převeden na HTTPS, takže jsem to přestala řešit. Googlu by měl být šumák, co se pošle v názvu kampaně.

Jak jsem psala, zlobilo to jen u variantního zboží, u zboží bez variant to v pohodě fungovalo. Tedy vidím tam spíše potíž v tom, že variantu shop posílá za otazníkem a pak Mergado na to aplikuje svoje pravidlo UTM, kdy tu variantu, kterou by měl za otazníkem ponechat a teprve za to vkládt UTM, prostě hodí nakonec a celá URL pak je pro Google nejspíše nevalidní. Když jsem zadávala přes URL builder UTM zcela stejně jako na Mergadu, variantu mi ponechal tak, jak v URL byla (nepřesouval ji na konec), za ni napasoval svoje UTM a GA to zvládalo měřit správně.

Abych to trochu převedla do reálu znovu:

Mám URL
http://mujshop.cz/vybojky/?variantId=223

URL BUILDER udělá z ní:
http://mujshop.cz/vybojky/?variantId=223 (+ sem nasadí všechny UTM)
GA tento řetězec akceptuje a do dat propíše správně podle toho, co si do UTM zapíši.

Mergado udělá z výše URL toto:
http://mujshop.cz/vybojky/? (+ sem nasadí UTM) &variantId=223
GA tento řetězec vnímá jako direct / (none) bez ohledu na to, co si do UTM zapíši.

Problémem je tedy to, že Mergado tu variantu vkládá, nevím z jakého důvodu, na konec za UTM parametry a pak to GA neměří správně. Kdyby tu URL nerozsekl a variantu nevkládál na konec za UTM parametry a ponechal ji v původní URL adrese, jako to dělá i URL Builder, tak tam problém s měřením vznikat nebude.

Ahoj,

řeším tu teď taky podobný případ…heuréka nenačítá variantu a vyhazuje duplicitní URL. Myslel jsem, že už je tohle vyřešené, ale zřejmě ne…:frowning:

co s tím?

díky

btw… na pořadí paramatrů nezáleží, ale v mergadu je pořadí nastavené natvrdo - protože i změna pořadí UTM parametrů způsobí odpárování na Heuréce