Lišák vám vygeneruje pro jednotlivé “problémy” z diagnostiky. Další CSV export najdete na hlavní stránce aplikace. Ten obsahuje všechny produkty, které aplikace ovlivnila.
V další iteraci přidáme do CSV s ovlivněnými produkty (z hlavní stránky) také aktuální nákladovost pro každý produkt.
Exporty otvírejte s tímto nastavením
kódování UTF-8
oddělovačem je čárka ,.
Sloupeček TOP obsahuje dvě hodnoty 1 (ano) nebo 0 (ne). Pokud je produkt na biddovaných pozicích má v tomto sloupečku 1. Pokud za předchozí den nemá zprávu o prokliku zohledníme průměrnou pozici za poslední tři dny.
Známé problémy se stahováním exportů
Pokud se nebude nic dít, když budete chtít stáhnout CSV export, zkontrolujte jestli vám prohlížeč hlásí problém s vyskakovacími okny (pop-up okny), nebo jestli máte zapnutý AdBlock (či jinou alternativu) který toto také zablokuje.
Výběry, které vytvořil Bidding Fox poznáte mezi ostatními podle prefixu BF_ např. BF_HEUREKA_PAIRING_FAILED.
##Co bude dál?
V další brzké aktualizaci již bude možné nastavit nákladovost (PNO), ve které se chcete držet. Budou také dostupná další nastavení, která vám dovolí více zasáhnout do biddovací strategie. Kromě “PNO strategie” chystáme ještě další, ale postupně
V exportu z hlavní strany kde jsou všechny ovlivněné produkty najdete i jejich nákladovost např. pro průběžnou kontrolu.
Od včerejška umí lišák nové kousky včetně počítání s PNO. Všechny je najdete na stránce nastavení v detailu jednotlivých nastavení.
Nová nastavení
PNO - nastavte si jaký podíl nákladů na obratu je pro vás únosný.
Jak naložit s produkty, které překročí PNO? Pokud zvolíte skrýt. Skryji si do konce aktuálního měsíce a v novém se zase budou inzerovat.
Do Google Analytics posíláte tržby s DPH nebo bez?
Nebrat ohled na cenu konkurence.
Nebiddovat nabídky, kde jsme do 5. místa podle ceny. Taková nabídka je rovnou vidět. není potřeba rozklikávat “Další nabídky obchodů”
Co teď?
Prosím otevřete si jednotlivá nastavení a vyplňte nové volby, aby vám lišák mohl dobře posloužit. Důležité je vyplnit PNO a zda jsou tržby v Analytics s DPH nebo bez. Doporučuji zkontrolovat rovnou nastavení co má lišák udělat s produkty, které se nevejdou do nastaveného PNO.
PNO
výpočet
(náklady / obrat) * 100
v případě, že máte tržby v Analytics s DPH je potřeba počítat takto (náklady / [obrat bez DPH]) * 100
když zvolíte ponechat produkty překračující hranici PNO v inzerci za cenu kategorie, prosím počítejte s tím, že celková nákladovost může být vyšší než jste nastavili
pokud máte PNO nastaveno na 0 nebude se na něj brát ohled
Pokud by se vám nová nasavení něchtěla zobrazit. Vymažte si prosím cache prohlížeče a obnovte stránku.
Co bude dál
Do příští aktulizace bychom chtěli lišáka trochu učesat a vystrojit, aby se vám s ním lépe pracovalo např. přidání ikonek pro rychlou kontrolu v e-shopu, zbožáku, editaci, které znáte z klasických výběrů.
Aby se vám lépe s lišákem spolupracovalo
Budeme rádi, když nám ve zláštním vlákně zde necháte tipy co by vám usnadnilo práci v rozhraní aplikace.
7.9.2016 - Nový výpis ovlivněných produktů a další úpravy v rozhraní
Ve středu jsme vydali aktualizaci, která byla zaměřena na opravu a vylepšení v rozhraní. Přesunuli jsme tak přehled produktů ovlivněných aplikací na samostatnou stránku “Produkty”. K produktům se dostanete díky další novince a to menu, které je s vámi na každé stránce a tak se neztratíte a rychle dostanete kam potřebujete.
V nastavení jsme také přidali možnost zvolit jaká sazba DPH se vztahuje na produkty ze zvolených výběrů. Pro ČR 21 a 15 % pro Slovensko 20 a 10 %.
Nový výpis produktů
Stránka s produkty je podobná přehledu, který znáte např. z Watchdogu a obsahuje ke každému produktu informaci o
původním biddingu,
kolik je minimum kategorie,
bidding který nastavil lišák,
a zda se nabídka dostala mezi top nabídky.
U každého produktu se pomocí známých ikonek z výběrů prokliknete na produkt buď v e-shopu nebo Heurece a také do přímé editace v Mergadu.
Aktuálně připravujeme další nastavení týkající se pozic nabídek, o které už si někteří z vás psali.
Přidáme další kolo drobných úprav v rozhraní co se nevešla do této aktualizace.
Nově umí lišák další dvě strategie. První (TOP) potěší ty, kteří chtějí být se svou nabídkou u některých produktů vždy první (z biddovaných pozic). Druhou (Drž se dole) je pravý opak a ta se vám bude hodit, když víte, že vaše nabídka získává dost prokliků (a konverzí), i když je spíše dole mezi biddovanými.
Tato strategie nehledí na PNO a snaží se udržovat vaši nabídku na prvním místě. Omezit ji můžete maximální cenou za proklik. Doporučuji používat na ty opravdu nejdůležitější produkty.
Drž se dole
Sešly se nám ohlasy, že by se vám hodilo být na biddovaných pozicích, ale na druhou stranu zase spíše někde níž. Proto jsme přidali tuto strategii, která se bude snažit držet nabídku na 3. až 4. biddované pozici. Zde je možné si nastavit PNO.
Rozdělení nastavení
Nastavení jsme aktuálně rozdělili do dvou kroků. V prvním kroku zůstala nastavení, která jsou vždy stejná
název nastavení,
strategie,
a výběry, na které se aplikuje nastavení.
V druhém kroku jsou další nastavení, která se mohou podle typu strategie lišit.
Co bude dál
Další iterace bude obsahovat vylepšení na pozadí aplikace, klasické kolečko opravování drobností a plánování novinek na základě vašich připomínek - díky za ně
Nově umí lišák hlásit problémy, které mu brání ve správné službě pro vás a to formou notifikací uvnitř rozhraní Mergada.
Při editaci jednotlivých nastavení nově uvidíte vybrané výběry jako první, před nepoužívanými. Budete tak hned v obraze na jaké produkty se nastavení vztahuje bez zbytečného dohledávání.
Další úpravou, kterou lišák prošel od minula je vylepšení biddingového kroku.
Do aktualizace se také dostaly drobné úpravy v rozhraní pro zlepšení orientace.
###Co je nového
Z viditelných věcí je to hlavně nový web aplikace. S tím souvisí nová stránka Nápověda přímo v aplikaci. Uznávám šli jsme na to trochu od lesa a na stránce najedete aktuálně odkazy na nejčastější dotazy a na články typu nápověda přímo na blogu + odkaz na zdejší fórum.
Přímo v aplikaci to byly spíše dorbné úpravy. Nejviditelnější je změna maximální ceny prokliku pro Heureka.sk.
Od samotného začátku se lišák umí postarat také o slovenskou Heureku a na blogu najdete jak mu to jde v rukou agentury Besteto při řízení inzerce pro velké elektro na Slovensku.
13.6.2017 - Úprava interních výpočtů a nový graf vývoje biddingu u produktu
V úterý vyšla aktualizace aplikace. Co se změnilo? Nejviditelnější změnou je graf vývoje biddingu u produktu na stránce Produkty a upravené barvy v Diagnostice. V exportu produktů do CSV také najdete nový sloupec Setting, který vám dává vědět jaké nastavení se na daný produkt vztahuje.
Graf vývoje biddingu v čase
Z těch “neviditelných”, ale důležitých úprav je to přepis interního algoritmu biddování pro rychlejší dosáhnutí biddovaných pozic a další rozšiřitelnost z naší strany - na to se moc těším. Navrch řada drobných úprav.
Prosím, zkontrolujte si pro jistotu, zda vám inzerce stále běží v pořádku. Kdyby ne, napište mi zprávu.
29.6.2017 - Nová stránka vytvoření/editace nastavení
Pokračujeme ve vylepšeních. Tentokrát přišlo na řadu vytváření a editace nastavení. Z dvou kroků je jeden a tak všechno uvidíte rovnou.
Tím získáte lepší přehled a nějaký čas k dobru
Jak jsem sliboval v předchozím příspěvku přišla tentokrát řada na stránku s výpisem produktů. Co se změnilo a co je nového najdete níže.
Přehlednější výpis produktů
Samotný výpis jsme pro lepší přehlednost a kompaktnost upravili do tabulky. Díky tomu je na první pohled vidět o něco více informací a navíc můžete výpis produktů řadit kliknutím na záhlaví sloupce. Primárně je pořadí produktů v tabulce podle výše nastaveného CPC (biddingu).
18.8.2017 – Novinka detail produktu a přehled dalších nastavení v detailu nastavení
Vyšla aktualizace aplikace a přináší pár uživatelsky užitečných vychytávek. První vznikla, aby jste nemuseli neustále překlikávat mezi stránkami v aplikaci pro kontrolu jednotlivých nastaveními (biddingu). Teď když jste v jednom konkrétním nastavení, na pravé straně vidíte novou tabulku. Jedná se o Další nastavení, tedy místo, kde máte přehledně zobrazené všechny nastavení biddování. Také zde můžete vytvořit rovnou nové nastavení.
Další novinkou je detail produktu. Na ten se dostanete prokliknutím konkrétního produktu ze stránky Produkty. Zobrazí se Vám zcela nová přehledná tabulka, kde vidíte užitečné informace jako cenu produktu, dostupnost, nastavenou strategii, kdy aplikace naposledy přenastavovala bidding. Také zde vidíte informace z Heureky. Například pozice podle ceny, nebo také popularitu produktu. Popularita může být relativní, podle popularity ostatních produktu z vašeho feedu, nebo absolutní v rámci celé Heureky.
Pod přehledem je graf a tabulka denních hodnot k danému produktu za posledních 30 dní. Až na CPC (bidding) jsou data z Google Analytics.
Ke každému dni uvidíte
Tentokrát trochu jinak. Za poslední dobu jsme lišáka učili postupně různé nové kousky jako je častější aktualizace vstupních dat pro bidding. Lišák se mezi tím stihl také převléknout a na závěr vyrostl a zvládá biddovat několikrát za den.
Pokud používáte Bidding Fox, jistě si všímáte, že souvisle pracujeme na jeho vylepšeních. Teď to “schytala” diagnostika a krom nového kabátku dostala i nové kapsy