Jak dostat do exportu v Mergadu 💵 cenu konkurenčního e-shopu

Na MergadoFestu 2019 jsem, Vážení @group_feedmarketing, slíbil uveřejnit postupy pro tvorbu :dollar: cenových automatů, vylepšování :moneybag: biddingu a podobně. Dnes se spolu podíváme, jak si do exportů v Mergadu můžete doplnit ke svým položkám zboží (SHOPITEM) prodejní ceny konkurenčního e-shopu.

Co budete potřebovat

  • Aplikaci :fox_face: Bidding Fox (dodá potřebná data z produktových karet Heureky)
  • Aplikaci :pen: Bidding Fox Elements (zapíše data z Bidding Foxe do exportu v Mergadu)

Jak to funguje

Aplikace Bidding Fox Elements vytvoří element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS a do něj uloží data z produktových karet Heureky. Na Heurece vypadají nabídky e-shopů takto:

bfe-2
Příklad nabídek v produktové kartě Heureky.

Aplikace Bidding Fox data z Heureky získá. Aplikace Bidding Fox Elements data pak zapíše do elementu BFE_S_H_PRICE_POSITIONS. Výsledek vypadá vypadá takto:

1|pohodlne-nakupy.sk|168|IN_STOCK|
2|Pre naše zdravie|168|IN_STOCK|Zlaté hodinky 
3|Vzdušín.sk|168.34|IN_STOCK|

Krátký příklad dat z produktové karty Heureky.

Jde de facto o “tabulku” s informacemi z produktových karet.
Obsahuje:

  • pořadí nabídky
  • název prodejce
  • cenu nabídky
  • skladovou dostupnost
  • dárek GIFT (nepovinné)

Nás budou nyní zajímat název prodejce a cena. Název prodejce je textový řetězec. Z uvedeného příkladu plyne, že může obsahovat diakritiku, tečky, může vypadat jako doména, ale nemusí. Cena je číslo. Může mít až dvě desetinná čísla, oddělená desetinnou tečkou.

:exclamation: Vyhledejte si nabídku e-shopu, který chcete sledovat. Jeho název si poznačte.

Pracovní postup

  1. V Mergadu v exportu pro Heureku zapněte aplikaci :fox_face: Bidding Fox a nastavte. Produkty pro které chcete data musejí být alespoň v jedné strategii. Může to být i zánovní “nulová” strategie.
  2. Zapněte aplikaci :pen: Bidding Fox Elements
  3. V Bidding Fox Elements zapněte :1st_place_medal: element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS. Přegenerujte export a zkontrolujte, že element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS obsahuje data.

:exclamation: :exclamation: Po sem byl postup stejný jako u:

  1. Vytvořte element XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT kde “xxx” bude název e-shopu. Například: XCOMPETITOR_MERGADOSHOPCZ_PRICE_VAT".
    2%20(kopie)
    Stránka Elementy. Vyznačeno je tlačítko pro tvorbu nového elementu.
  2. Vytvořte proměnnou COMPETITOR_xxx_PRICE_VAT. A to tak, že z elementu BFE_S_H_PRICE_POSITIONS vyparsujete obsah regulárním výrazem (Mergadoshop.cz)\|([^|]+) kde “Mergadoshop.cz” nahraďte názvem sledovaného konkurenčního e-shopu. Jak název zjistit jsem psal výše, v závěru kapitoly Jak to funguje.
    25-22_26_05
    Příklad parsování ceny e-shopu Vzdušín.sk.
  3. Vytvořte pravidlo typu “přepsat” a do elementu XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT naplňte hodnotu proměnné COMPETITOR_xxx_PRICE_VAT
    25-22_30_15(1)
    Pravidlo pro naplnění proměnné do elementu. Na příkladu e-shopu Vzdušín.sk.

A to je celé.
Nově se Vám u produktů, kde je spolu s Vámi o dotyčný konkurent, objeví element s jeho prodejní cenou. Ač se může tento text jevit dlouhý, je to hlavně díky obrázkům. Fakticky jde o tři kroky, které Vám zaberou nejvýše pár minut.

:information_source: Elementů můžete vyrobit více, pro více různých e-shopů.

:information_source: Výsledné hodnoty můžete procházet v Mergadu na stránce Produkty, zapojit je do výběrů aj.

K čemu je cena konkurenčního e-shopu potřebná

Využití Vás jistě napadnou. Mezi jednoduché příklady patří např. výběr zboží, kde je váš e-shop levnější, než konkurenti. Nebo naopak dražší. Výhodou je, že sjou data přímo součástí exportu, a lze je zapojit do výběrů, které řídí inzerci. Podrobněji se na využití těchto dat podíváme v některém z budoucích příspěvků.

1 Like
Funkce | Audit XML | Agentury | Nápověda | Blog | Forum | Kontakt