Jak vytvořit feed pro affiliate marekting

Poslední dobou mi prochází pod rukama datové feedy e-shopů ze sítí eHUB, Dognet, CJ_com, zkrátka feedy pro affiliate-marketing. Všiml jsem si nedokonalostí. Na jejich základě napíši doporučení.

1) Pro affiliate vytvářejte vždy vlastní feed!

Nejsou výjimkou feedy na adresách jako https://mujshop.com/heureka.xml. Tyto feedy:

  • jsou na URL, kterou nemůžete změnit
  • přístup k nim nesledujete
  • po ukončení inzerce v affiliate síti těm, kdo URL feedu znají, přístup k datům nemůžete odebrat
  • data pro affiliate jsou stejná jako pro jiné reklamní kanály, např. vyhledávače zboží

Problémy

Z uvedeného výše plyne problém bezpečnostní. Po ukončení spolupráce s affiliate sítí nemůžete k datům odebrat přístup cizím affiliate partnerům. Obvykle ani nevíte, kdo jeho data stahuje.

Druhý problém je v tom, že affiliate marketing staví na stejných datech, které čerpají jiné reklamní kanály. O tom se rozepíši dále.

Řešení

V MERGADO Editoru vytvořit nový projekt. Ten použít pro affiliate síť. V případě potřeby lze URL výstupního feedu změnit, či celý projekt smazat.

2) Posílejte pouze potřebné elementy

Problém

Je časté, že feed obsahuje elementy jako např. MAX_CPC, HEUREKA_CPC, různé interní informace a podobně.

Řešení

Při použití MERGADO Editoru doporučuji všechny nepotřebné elementy na výstupu skrýt!

3) Stejná data pro affiliate jako pro Heureku

Affiliate marketing by měl mít vlastní strategii. Ta se bude týkat:

  • produktů, které chcete inzerovat
  • elementů, které chcete uveřejnit
  • hodnot, kterými chcete elementy naplnit

I proto je nutno vytvořit vlastní datový feed pro affiliate marekting.

Problémy

  • Cizí subjekty převezmou texty, které máte na webu. Může dojít k duplicitě obsahu.
  • Poskytujete i informace, které poskytovat nechcete. Např. o nabízené CPC na Heurece, Zboží.cz aj.
  • Pro affiliate marketing se mohou hodit jiné produkty než pro Google Ads či Heureku.

Řešení

  • Skryjte z výstupního feedu v MERGADO Editoru produkty, které v affiliate inzerovat nechcete.
  • Skryjte elementy, které nejsou pro affiliate potřebné.
  • Upravte hodnoty elementů pomocí pravidel. Např. texty DESCRIPTION.

4) Když chcete s affiliate partnery spolupracovat, dělejte to pořádně!

Narazil jsem na feedy, které měly nepěkná data. Od toho, že tam bylo zboží s minimální hledaností a nepěknými daty až po nekvalitní popisy zboží DESCRIPTION. Pokud v popisu zboží je věta typu “Popis zboží bude doplněn”, či pár slov s minimem informací, je takový produkt užitečný pramálo. Narazil jsem na to i u velkého e-shopu, který na svém webu měl texty pěkné, avšak do feedu pro affiliate marketing generoval nekvalitní krátké texty bez informací. Kvalita dat přitom bude mít velký podíl na výsledcích affiliate spolupráce.

Říkal jsem si, že on ten e-shop nové objednávky možná ani nechce. Jen nerozumím, proč se do affiliate sítě vlastně registroval.

Závěry

Data ve feedu pro affiliate marketing by měla odpovídat vaší strategii. Využijete-li MERGADO Editor (např. v kombinaci s Clicking Goat, můžete připravit pěkná, účinná data, která nebudou konkurovat vašemu e-shopu. A celkový užitek navýší, aniž by prozradila důvěrné informace.

Elementy, které v affiliate feedu doporučuji

  • Název produktu (PRODUCTNAME)
  • Popis produktu, přiměřené dlouhý, informačně kvalitní (DESCRIPTION)
  • Adresu na vašem e-shopu (URL)
  • Cena včetně DPH (PRICE_VAT)
  • Parametry (PARAM)
  • Obrázky, případná další multimédia (IMGURL, IMGURL_ALTERNATIVE, VIDEO_URL)
  • GTIN (EAN, ISBN…)
  • ID (ITEM_ID)
  • Výrobce (MANUFACTURER)