Jak využít přesná data o cenách konkurentů v 🐉 biddingu na Heurece či Zboží.cz

Volně navažme na minulý příspěvek o tom, jak využít data z :fox_face: Bidding Foxe a :pen: Bidding Fox Elements v Mergadu pro automatizovanou cenotvorbu a podívejme se, jak by se tato data dala využít v biddingu na Heurece či Zboží.cz.

Jaká data máme k dispozici

V minulých dílech našeho feed marketingového seriálu jsme si, milí @group_feedmarketing, ukázali jak získat mimo jiné elementy s daty:

  • Cenu nejlevnějšího prodejce XPOSITION_P1_PRICE_VAT
  • Cenu druhého nejlevnějšího prodejce XPOSITION_P2_PRICE_VAT
  • Ceny konkrétních konkurentů XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT kde místo xxx uvádíme název konkurenta.
  • Obdobným způsoben, jako jsme získali cenu prodejců XPOSITION_P1_PRICE_VAT a XPOSITION_P2_PRICE_VAT bychom z elementu BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS mohli vyparsovat:
    • Ceny všech (až 4) prodejců na TOP pozicích XPOSITION_B1_PRICE_VAT, XPOSITION_B2_PRICE_VAT, XPOSITION_B3_PRICE_VAT, XPOSITION_B4_PRICE_VAT
    • Názvy e-shopů na TOP pozicích XPOSITION_B1_COMPETITOR, XPOSITION_B2_COMPETITOR, XPOSITION_B3_COMPETITOR, XPOSITION_B4_COMPETITOR
    • Informace o případných dárcích GIFT XPOSITION_B1_GIFT, XPOSITION_B2_GIFT, XPOSITION_B3_GIFT, XPOSITION_B4_GIFT
    • Informace o skladové dostupnosti XPOSITION_B1_DELIVERY, XPOSITION_B2_DELIVERY, XPOSITION_B3_DELIVERY, XPOSITION_B4_DELIVERY. Pozor, výstupem jsou textové řetězce, např. “IN_STOCK”. Tyto je nutno převést na čísla, abyste je mohli porovnávat (je větší, menší, rovno) s číselnými hodnotami vlastní skladové dostupnosti DELIVERY_DATE.
    • atp.

Jak využít tato data v biddingu

Pominu-li situaci, že si na uvedených datech můžete postavit vlastní biddingový algoritmus, který pomocí výběrů a pravidel v Mergadu vypočte nabídky za prokliky svým způsobem, můžeme tato data využít ve výběrech. Tyto výběry následně využít v aplikaci Bidding Fox.

Příklady výběrů:

  • Bidduj jen pokud moje cena nižší, než cena konkrétního konkurenta PRICE_VAT < XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT.
  • Bidduj jen pokud konkrétní konkurent v TOP pozicích BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS není.
  • Bidduj víc, pokud já mám lepší skladovou dostupnost, než ostatní konkurenti na TOP pozicích.
  • Nebidduj, pokud jsem dražší, než prodejci na TOP pozicích.

…a tak by se dalo pokračovat dál.

Proč využít data v Bidding Fox Elements přímo ve výběrech pro řízení biddingu na Heurece či Zboží.cz

Běžnému uživateli budou stačit základní nástroje Mergada. Pokročilému uživateli dobře poslouží MERGADO & Bidding Fox. Uvedené příklady pak pomohou řešit speciální situace, se kterými marketingoví specialisté píší na podporu. Vyřešíte s nimi mnoho ze situací, které se dosud zdály “neřešitelné”. Potřebujete jen data a špetku vlastní fantazie :smile:

Pokud by vás zajímaly podrobnosti, tak @jirka vede školení biddingu pro pokročilé, které navazuje na jeho báječné vstupní školení biddingu. Kdo je ještě nenavštívil - obě doporučuji :smile: Na tom pokročilém se dotýká i opravdu expertního využití dat v bididngu :wink:

1 Like

Ahoj chcem sa spytat, mame nastaveny takyto filter ktory som nerobil ja, co presne tento vyber robi?


Mam na mysli tuto cast: BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS >= 1 , ktora mi nedava zmysel. Tento filter funguje a vyfiltruje produkty ale nerozumiem vlastne ake, pri tomto zapise kedze v tomto elemente sa zhromazduje viacero dat. Dakujem

Ahoj @misobalek
tipoval bych to jako vyber na utlum biddingu, bez kontextu tezko rict. Je tam nastaveno vice hodnot nebo jenom jedna?

Mohlo se stat, ze se nekdo spletl a chtel pouzit pocet pozic v biddingu BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS_COUNT
Nebo svou pozici v biddingu BFE_S_H_BIDDED_POSITION (jestli je prvni + ty podminky na cenu = jestli je jeho cena o 15 % vyssi nez nejlevnejsiho na karte).

1 Like

Asi to bude chyba ako pises, tiez mi to nedava zmysel. Zaujmave je, ze tato cast BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS >= 1 naozaj upravuje vyber, pretoze ked ju vyhodim tak je tam tych produktov vo vybere viac. Teda otazka znie ze co pri takomto nastaveni ten filter vlastne vybere? Hodnoty su nastavene presne tie co mas ty hore na obrazku.

1 Like

Tipl bych si, ze produkty, kde neco v tom elementu je, tedy sparovane produkty. Ale jak tohle vyhodnoti MERGADO je spise dotaz na jeho vyvojare. Protoze v tom elementu jsou hodnoty textové.

1 Like