Pracovní verze návodu. Dále na něm pracuji
Základní informace o PPC Wolfovi
Co je PPC Wolf
Co je PPC Wolf
PPC Wolf je aplikace Mergado Store, která vytváří hromadně reklamní kampaně v Google Ads či Skliku přes API. Jde o kampaně „klasické“, zejména do vyhledávání. Data beze z Mergado Editoru.
Co PPC Wolf umí a co neumí
Co PPC Wolf umí a co neumí
Cílem PPC Wolfa je automaticky vytvářet „klasické“ reklamní kampaně v Google Ads či Skliku z dat z Mergado Editoru, a to přes API. Tyto kampaně vytvořit, zvalidovat, validní data odeslat do reklamního systému. Kampaně následně udržovat aktuální zapisovat přes API změny podle toho, jak se mění obsah projektu v Mergado Editoru.
Všimněte si, že PPC Wolf nemá za cíl zásadně upravovat data. Je nutno kvalitní data připravit již v Mergado Editoru. Dále není cílem nahrazovat administraci Google Ads či Skliku. Cílem PPC Wolfa je výhradně synchronizovat data mezi Mergado Editorem a Google Ads či Sklikem. Cílem taktéž nabízet analytiku výsledků aj.
Průvodce nastavením PPC Wolfa
Příprava dat
Příprava dat
Základem práce je příprava dat v Mergado Editoru. Příprava se odvine od vašeho záměru. Nejčastějším cílem je propagace známých produktů, k čemuž v Mergado Editoru vytvoříte projekt s produktovými daty. Můžete však propagovat i jiné typy stránek. Například:
- Produkty
- Kategorie e-shopu
- Produktové skupiny
- Stránky obsahového webu
- Klíčová slova
- Zákazníci, objednávky (agenda PPC Wolfa Publika)
Přípravě dat v Mergado Editoru věnujte pozornost. Kvalitní data vám ušetří práci a starosti v dalších etapách práce.
Podrobné tipy pro přípravu dat najdete v tomto návodu.
Napojte reklamní systém
Napojte reklamní systém
V agendě Reklamní systémy napojte systémy, kam budete chtít kampaně posílat.
Sklik
Budete potřebovat API klíč. Ten najdete v administraci Skliku v Nastavení.
Google Ads
Ověření probíhá způsobem obvyklým pro Google. Po kliknutí na tlačítko ověření v PPC Wolfovi se otevře nové okno prohlížeče. V něm provedete autorizaci.
Doporučuji přístup přidělovat nikoliv do MCC účtu do Google účtu, kde pouze jeden reklamní účet Google Ads!
Vytvořte sdílený rozpočet a strategii nabídek (pokud nemáte). PPC Wolf neumí sám toto vytvořit. Využívá rozpočet a strategii nabídek již vytvořených a spravovaných přímo v Google Ads!
Tvorba kampaně
Tvorba kampaně
Na stránce Kampaně klikněte na tlačítko Vytvořit novou kampaň. Kampaní může být více. Jedna kampaň je pouze v jednom PPC systému. Budete-li chtít kampaně v Google As i Skliku. Musíte vytvořit kampaně pro každý systém zvlášť (což činí kampaně přehlednými).
Průvodce vytvořením kampaně 1: Nastavení kampaně
Průvodce vytvořením kampaně 1: Nastavení kampaně
- Název kampaně: uveďte název, který identifikuje kampaň. Změnit ho bude možno dodatečně v Nastavení kampaně.
- Vyberte reklamní sytém
- Proveďte nastavení systému. Položky jsou intuitivní.
Průvodce vytvořením kampaně 2: Zdroj dat
Průvodce vytvořením kampaně 2: Zdroj dat
- Vyberte projekt Mergado Editoru. Projekt nemusí být vytvořen výhradně pro PPC Wolfa, ale je to lepší. Data v něm pak budete moci upravovat, aniž byste ovlivnili jiný systém.
- Vyberte výběr produktů.
- Vyberte elementy, které budete chtít v kampani použít. Elementy budete moci přidávat i v dalších krocích.
Průvodce vytvořením kampaně 3: Reklamní sestavy
Průvodce vytvořením kampaně 3: Reklamní sestavy
- Zadejte vzor, jak se budou generovat názvy reklamních sestav v kampani. Jedna sestava odpovídá jednou produktu z Mergado Editoru. Použijte elementy. Příklad názvu (elementy formátu Heureka produktový):
%PRODUCTNAME% - %ITEM_ID%
. Příklad vygenerovaných hodnot vidíte v pravém sloupci. Tlačítkem se šipkami lze přegenerovat nový náhled. - Nastavte cenu za proklik. Číslo. Například:
2
.
Průvodce vytvořením kampaně 4: Klíčová slova
Průvodce vytvořením kampaně 4: Klíčová slova
Stanovte klíčová slova. Použijte elementy. Na každém řádku jedno klíčové slovo. Volnou shodu zapište jen tak, frázovou v uvozovkách, přesnou ve hranatých závorkách. Příklad:
%PRODUCTNAME%
Vygeneruje do každé kampaně jedno klíčové slovo ve znění názvu produktu, ve frázové shodě.
Průvodce vytvořením kampaně 5: Inzeráty
Průvodce vytvořením kampaně 5: Inzeráty
Zadejte první šablonu inzerátu. Položky odpovídají položkám, jak je znáte z administrace Google Ads či Skliku:
- Titulky
- Popisky
- Cesta 1
- Cesta 2
- Cílová URL
Používejte elementy. K nim použijte alternativní texty. Toto je velmi užitečné. Zde najdete podrobnější návod.
Průvodce vytvořením kampaně 6: Kontrola
Průvodce vytvořením kampaně 6: Kontrola
PPC Wolf vás informuje, že máte téměř hotovo. Nyní klikněte na tlačítko a pokračujte dále. Následně začne PPC Wolf kampaň generovat.
Generování kampaně trvá, obvykle, déle než například zpracování projektu v Mergado Editoru. Je tu i další rozdíl – zpracování dat je asynchronní. Probíhá průběžně, po delší čas. Představit si to můžete jako řeku. U ní je těžké říct, kde přesně začíná a kde končí. Zpracování dat probíhá průběžně.
Až bude kampaň vygenerována, vyzve vás PPC Wolf ke validaci a následně odeslání do reklamního systému.
Validace
…