Proč nepodporuje PPC Wolf napojení MCC účtů Google Ads a Sklik

V návodech jak propojit PPC Wolfa s Google Ads či Sklikem se dočtete, že je možné napojit běžné účty na kterých jsou reklamní kampaně vázány napřímo. Není možné napojit MCC účty, které mají přístup k více podřízeným účtům pro reklamu. Dostávám dotazy od správců PPC reklam proč toto PPC Wolf nyní nepodporuje. Zde vysvětlím příčiny.

Podle mne by do MCC účtů neměli správci PPC reklam napojovat žádné nástroje třetích stran. Vím, že se tak děje. Proč? Je to pohodlné. Možná si někdo rizika neuvědomuje. Podle mne by to tak být ale nemělo. Vedou mne k tomu tyto skutečnosti.

Propojený systém třetí strany má přístup do všech podúčtů

Představte si, že např. on-line marketingová agentura má MCC účet Google Ads, pod který spadá více klientských účtů. Vypadat to může nějak takto:

  • 111 (MCC účet)
    • AAA (klientský účet)
    • BBB (klientský účet)
    • CCC (klientský účet)

Agentura by ráda použila externí aplikaci pro klienta AAA. Aplikaci propojí do účtu 111 a v rozhraní aplikace vybere, že chce pracovat s daty klienta AAA. Autorizací do účtu 111 získala externí aplikace přístup do všech podřízených účtů, tedy jak AAA, tak BBB a CCC i když klienti BBB a CCC k tomu nemuseli dát souhlas. Přístup k jejich datům dostal někdo cizí!

Co když změníte API klíč…

V rámci bezpečnosti může vzniknout situace, kdy bude chtít uživatel změnit API klíč do Skliku. Třeba proto, že dosud používal nějaký software, přestal ho používat a nechce, aby jeho autoři měli nadále přístup k jeho datům. Pokud by byl přístup na MCC účet “111” viz příklad výše, změnou API klíče dojde k odpojení všech podúčtů.

Tyto okolnosti mne vedou k názoru, že aplikace třetích stran (nemyslím např. Google Sheets, Google Data Studio atp.) by měly být propojeny přes konkrétní účty pro reklamu.

1 Like