TITLE - nápověda

TITLE je element HTML stránek. Obsahuje titulek stránky, který se skládá obvykle z hlavního názvu stránky, oddělovače a názvu celého webu. Příklad: Scraping Camel informace o aplikaci - MERGADO Forum. Aplikace Scraping Camel titulek stránky zpracovává a ukládá pro elementu TITLE. Nemusíte tedy jeho zpracování ručně konfigurovat. Stačí zakliknout předpřipravený element TITLE.

POZNÁMKA: TITLE by mohl být také element XML feedu. O tom významu tato stránka nepojednává.

O TITLE

Element TITLE uživatel obvykle nevnímá. Přesto se s ním setkává. A to například:

  • V hlavičce panelu internetového prohlížeče (Chrome, Firefox, Edge aj.)
  • Ve výsledcích vyhledávání vyhledávačů Google a Seznam.cz (SERP)[1]
  • V náhledech odkazů různých intranetů, aplikací aj…

Požadavky na TITLE

TITLE je cenný signál pro SEO. Uvedu požadavky, co by měl splňovat. Jde o doporučení. Stránka může fungovat, i když se těchto parametrů nedrží 100%.

  • Být vyplněn
  • Unikátní, odpovídá obsahu stránky
  • Obsahuje klíčová slova
  • Atraktivní, motivuje uživatele k prokliku
  • Přiměřeně dlouhý. Já osobně doporučuji rozmezí cca od 20 do 100 (někdy 120) znaků. Nicméně názory jsou různé. Obecně platí, že by měl být dlouhý přiměřeně potřebě.
  • Očekávaný uživatelem (uživatel ví, oč jde, např. katalogové číslo zboží nemusí každému napovědět, že jde o “bílé umyvadlo typu ABC od výrobce DEF”).
  • Smysluplný - viz. předchozí bod. Obvykle není vhodné mít v TITLE výhradně číslice a podobně.
  • Dostatečně konkrétní, přitom dostatečně známý. Toto vychází z hledanosti klíčových slov. Např. text “7384726348” může sice být výrobním číslem typu plastového okna. Hledat ho ale bude málokdo. Takový TITLE je příliš konkrétní. Naproti tomu text “okno” bude pro plastové okno “VEKRA Komfort EVO s izolačním trojsklem, rámem červené barvy”, přehnaně obecný. Více vám napoví analýza klíčových slov.

Příklady TITLE

  • Plastová okna na míru | oknanebodvere.cz - titulek klasické konstrukce, název stránky - oddělovač - značka. Je vidět, jaký dopad má znění a způsob zápisu “brandu” stránky.
  • SEO specialista pro Brno i Prahu: optimalizace až na špici! - příklad využití titulku jako “reklamního textu”.
  • SEO Brno | Zlínští specialisté na vyhledávací marketing - Expert Dev - tento titulek jsem si nevymyslel, je ze SERP Google. Příklad k zamyšlení, zda má takový titulek smysl. Nemířím přitom na SEO samotné, ale na obchodní smysl. Podle mne by měl odpovídat tomu, co uživatel hledá. Pokud hledá uživatel agenturu z Brna, mohl by k tomu mít důvod a Zlínskou nechat plavat. Nicméně je to subjektivní názor :wink:

Využití TITLE pro data-driven SEO

Konkrétní využití je na vás. Já osobně data ze Scraping Camela exportuji do CSV feedu. Ten následně zpracuji v MERGADO Editoru. Přesné znění výběrů najdete v seznamu validátorů data-driven SEO.

Další informace


  1. Google i Seznam.cz tvoří titulky upoutávek vlastním algoritmem. TITLE je způsob jak jim napovědět jak by mohl titulek vypadat. Vyhledávače se jím mohou, ale nemusí, řídit. ↩︎