Element g:image_link

Základní informace

Element g:image_link obsahuje adresu odkazu na hlavní obrázek produktu. V této adrese nesmí být mezery ani diakritika. Adresa obrázku musí být v rámci feedu unikátní. Maximální délka URL adresy obrázku v elementu g:image_link je 2000 znaků.

Kliknutím zobrazíte požadavky Googlu na hlavní obrázek

Google má následující požadavky na hlavní produktový obrázek:

  • Minimální rozměry:
    • pokud jde o obrázky oblečení: rozměry nejméně 250 x 250 pixelů
    • pokud se jedná o jiný sortiment a nejde o oblečení: rozměry alespoň 100 x 100 pixelů
  • Doporučené rozměry:
    • Google doporučuje používat obrázky o rozměrech alespoň 1500 x 1500 pixelů nebo i větším rozlišení.
  • Maximální rozměry a velikost:
    • maximální rozlišení samotných obrázků v pixelech je 64 megapixelů
    • maximální datová velikost nejvýše 16 MB
  • Povinné pro obrázky generované umělou inteligencí (AI):
    • obrázky vytvořené pomocí generativní umělé inteligence musí obsahovat metadata (v samotných obrázcích), která označují, že byl obrázek vygenerován umělou inteligencí, příklady jsou uvedeny ve specifikaci elementu g:image_link, viz odkaz níže.
  • Co nesmí obrázky obsahovat:
    • nesmí obsahovat vodoznaky
    • dále nesmí obsahovat: slevy, bonusy, textové informace (například o dopravě zdarma, prodloužené záruce apod.), firemní loga, tlačítka s výzvou k akci (např. “koupit”) ani rámečky na okraji obrázku.
    • Doporučujeme shlédnout článek s dalšími informacemi k produktovým obrázkům: Co smí obsahovat produktové obrázky v Google Nákupech | Feed Image Editor

Poznámka: další obrázky produktu, například pohledy z jiného úhlu, uvádějte v elementu g:additional_image_link.

Elementy související s g:image_link, které lze ve feedu také použít:

  • g:additional_image_link - alternativní obrázky produktu
  • g:is_bundle - pokud označíte produkt jako vámi vytvořený balíček různých produktů, obrázek musí zachycovat všechny produkty obsažené v balení
  • g:virtual_model_link - URL adresa 3D modelu produktu (zatím dostupné jen pro obuv a domácí zboží, použití je omezeno na produkty prodávané v USA, což se může časem rozšířit i pro další sortiment a další země)

Časté dotazy

  • Jak rozdělit adresy obrázků oddělené oddělovačem na samostatné?
  • Jak prohodit dva obrázky mezi sebou, například hlavní a první alternativní obrázek?
    • Na tohle máme předchystanou automatizaci, kterou najdete v levém menu Google Nákupy projektu: Automatizace → vyhledejte si text: Prohození hodnot u dvou elementů
  • Jak vynutit aktualizaci obrázků v Google Nákupech?
    • Pomocí pravidla Přepsat doplňte za URL adresy obrázků znak # a nějaký text, např. #new. Pro Google Nákupy tak budou adresy obrázků nové, a stáhne si obrázky hned znovu.
      Poznámka: změníte-li obrázek, ale necháte jeho URL totožnou, může trvat až šest týdnů, než Google změnu sám detekuje.
  • Jde ve feedu hromadně upravit rozměry obrázků?
  • Jak odstranit vodoznak či rámeček u obrázků?
  • Jak v Mergadu skrýt produkty, které nemají obrázek (g:image_link mají prázdný)?
    • Nejprve si na stránce Produkty vytvořte výběr, kterým takové produkty najdete. Ve výběru použijte podmínku g:image_link “je prázdný” a poté na stránce Pravidla přidejte nové, typ zvolte Skrýt produkt a jako výběr použijte ten vámi vytvořený. Pravidlo skryje všechny produkty bez obrázků.
  • Je možné v Mergadu získat chybějící obrázky produktů pro naplnění g:image_link?
    • Ano, získání obrázků je možné doplňkovou aplikací Clicking Goat z katalogu Icecat.
      Máte-li u produktů EAN kódy (g:gtin), můžete získat chybějící obrázky pomocí doplňkové aplikace Clicking Goat, která se (mimo jiné) umí napojit i do jednoho z největších katalogů produktových dat – Icecat a od tam obrázky k produktům na základě EAN kódů získat. Návod najdete v článku: Jak vám s produktovými obrázky pomůže Clicking Goat?

Nápověda k elementu g:image_link

  • K tomuto elementu další nápovědu zatím nemáme, sledujte proto štítek g:image_link na našem fóru, kde se mohou objevit dotazy uživatelů Mergada a jejich řešení, viz: Téma g:image_link.

Pokud by vás k elementu g:image_link zajímalo něco konkrétního, napište nám váš dotaz níže do vlákna nebo na e-mail technické podpory.

Co kontroluje Mergado Audit u elementu g:image_link

  • Zda element g:image_link u produktů nechybí nebo není prázdný.
  • Zda není hodnota v g:image_link duplicitní, tj. zda jsou adresy obrázků unikátní pro každý produkt ve feedu.
  • Audit hlídá také správný formát g:image_link adresy
  • Kontroluje maximální délku adresy v g:image_link, která je 2000 znaků.

:bulb: Vyzkoušejte si Mergado Audit XML feedu pro Google Nákupy a pokud se vás některé z těchto chyb elementu g:image_link týkají, můžete si feed pro Google Nákupy opravit v Mergado Editoru.

:arrow_right: Vyzkoušejte si zdarma Audit obrázků produktového feedu pro Google Nákupy!
Zjištěné chyby je možné opravit v Mergado Editoru , případně v kombinaci s doplňkovou aplikací na úpravy produktových obrázků Feed Image Editor :framed_picture:.

:ring_buoy: Nebudete-li si vědět rady, stačí kontaktovat naši technickou podporu.