Základní informace
Element g:image_link
obsahuje adresu odkazu na hlavní obrázek produktu. V této adrese nesmí být mezery ani diakritika. Adresa obrázku musí být v rámci feedu unikátní. Maximální délka URL adresy obrázku v elementu g:image_link
je 2000 znaků.
Kliknutím zobrazíte požadavky Googlu na hlavní obrázek
Google má následující požadavky na hlavní produktový obrázek:
- Minimální rozměry:
- pokud jde o obrázky oblečení: rozměry nejméně 250 x 250 pixelů
- pokud se jedná o jiný sortiment a nejde o oblečení: rozměry alespoň 100 x 100 pixelů
- Doporučené rozměry:
- Google doporučuje používat obrázky o rozměrech alespoň 1500 x 1500 pixelů nebo i větším rozlišení.
- Maximální rozměry a velikost:
- maximální rozlišení samotných obrázků v pixelech je 64 megapixelů
- maximální datová velikost nejvýše 16 MB
- Povinné pro obrázky generované umělou inteligencí (AI):
- obrázky vytvořené pomocí generativní umělé inteligence musí obsahovat metadata (v samotných obrázcích), která označují, že byl obrázek vygenerován umělou inteligencí, příklady jsou uvedeny ve specifikaci elementu
g:image_link
, viz odkaz níže.
- obrázky vytvořené pomocí generativní umělé inteligence musí obsahovat metadata (v samotných obrázcích), která označují, že byl obrázek vygenerován umělou inteligencí, příklady jsou uvedeny ve specifikaci elementu
- Co nesmí obrázky obsahovat:
- nesmí obsahovat vodoznaky
- dále nesmí obsahovat: slevy, bonusy, textové informace (například o dopravě zdarma, prodloužené záruce apod.), firemní loga, tlačítka s výzvou k akci (např. “koupit”) ani rámečky na okraji obrázku.
- Doporučujeme shlédnout článek s dalšími informacemi k produktovým obrázkům: Co smí obsahovat produktové obrázky v Google Nákupech | Feed Image Editor
Poznámka: další obrázky produktu, například pohledy z jiného úhlu, uvádějte v elementu g:additional_image_link.
Elementy související s g:image_link
, které lze ve feedu také použít:
- g:additional_image_link - alternativní obrázky produktu
- g:is_bundle - pokud označíte produkt jako vámi vytvořený balíček různých produktů, obrázek musí zachycovat všechny produkty obsažené v balení
- g:virtual_model_link - URL adresa 3D modelu produktu (zatím dostupné jen pro obuv a domácí zboží, použití je omezeno na produkty prodávané v USA, což se může časem rozšířit i pro další sortiment a další země)
Časté dotazy
- Jak rozdělit adresy obrázků oddělené oddělovačem na samostatné?
- Pokud máte URL adresy obrázků v jednom elementu, oddělené například středníkem, svislítkem
|
, mezerou nebo čárkou, návod, jak tyto hodnoty rozdělit do samostatných proměnných, najdete zde: Jak rozdělit do proměnných hodnoty z elementu, ve kterém jsou oddělené oddělovačem, např. adresy obrázků.
- Pokud máte URL adresy obrázků v jednom elementu, oddělené například středníkem, svislítkem
- Jak prohodit dva obrázky mezi sebou, například hlavní a první alternativní obrázek?
- Na tohle máme předchystanou automatizaci, kterou najdete v levém menu Google Nákupy projektu: Automatizace → vyhledejte si text: Prohození hodnot u dvou elementů
- Jak vynutit aktualizaci obrázků v Google Nákupech?
- Pomocí pravidla Přepsat doplňte za URL adresy obrázků znak
#
a nějaký text, např.#new
. Pro Google Nákupy tak budou adresy obrázků nové, a stáhne si obrázky hned znovu.
Poznámka: změníte-li obrázek, ale necháte jeho URL totožnou, může trvat až šest týdnů, než Google změnu sám detekuje.
- Pomocí pravidla Přepsat doplňte za URL adresy obrázků znak
- Jde ve feedu hromadně upravit rozměry obrázků?
- Tohle je možné pomocí doplňkové aplikace Feed Image Editor, konkrétní návody a informace, jak s aplikací pracovat, najdete na stránkách feed-image-editor.cz.
- Jak odstranit vodoznak či rámeček u obrázků?
- Tohle je možné pomocí doplňkové aplikace Feed Image Editor, konkrétní návody a informace, jak s aplikací pracovat, najdete na stránkách feed-image-editor.cz.
- Jak v Mergadu skrýt produkty, které nemají obrázek (g:image_link mají prázdný)?
- Nejprve si na stránce Produkty vytvořte výběr, kterým takové produkty najdete. Ve výběru použijte podmínku
g:image_link
“je prázdný” a poté na stránce Pravidla přidejte nové, typ zvolte Skrýt produkt a jako výběr použijte ten vámi vytvořený. Pravidlo skryje všechny produkty bez obrázků.
- Nejprve si na stránce Produkty vytvořte výběr, kterým takové produkty najdete. Ve výběru použijte podmínku
- Je možné v Mergadu získat chybějící obrázky produktů pro naplnění g:image_link?
- Ano, získání obrázků je možné doplňkovou aplikací Clicking Goat z katalogu Icecat.
Máte-li u produktů EAN kódy (g:gtin), můžete získat chybějící obrázky pomocí doplňkové aplikace Clicking Goat, která se (mimo jiné) umí napojit i do jednoho z největších katalogů produktových dat – Icecat a od tam obrázky k produktům na základě EAN kódů získat. Návod najdete v článku: Jak vám s produktovými obrázky pomůže Clicking Goat?
- Ano, získání obrázků je možné doplňkovou aplikací Clicking Goat z katalogu Icecat.
Nápověda k elementu g:image_link
- K tomuto elementu další nápovědu zatím nemáme, sledujte proto štítek
g:image_link
na našem fóru, kde se mohou objevit dotazy uživatelů Mergada a jejich řešení, viz: Téma g:image_link.
Pokud by vás k elementu g:image_link
zajímalo něco konkrétního, napište nám váš dotaz níže do vlákna nebo na e-mail technické podpory.
Co kontroluje Mergado Audit u elementu g:image_link
- Zda element
g:image_link
u produktů nechybí nebo není prázdný. - Zda není hodnota v
g:image_link
duplicitní, tj. zda jsou adresy obrázků unikátní pro každý produkt ve feedu. - Audit hlídá také správný formát
g:image_link
adresy - Kontroluje maximální délku adresy v
g:image_link
, která je 2000 znaků.
Vyzkoušejte si Mergado Audit XML feedu pro Google Nákupy a pokud se vás některé z těchto chyb elementu g:image_link
týkají, můžete si feed pro Google Nákupy opravit v Mergado Editoru.
Vyzkoušejte si zdarma Audit obrázků produktového feedu pro Google Nákupy!
Zjištěné chyby je možné opravit v Mergado Editoru , případně v kombinaci s doplňkovou aplikací na úpravy produktových obrázků Feed Image Editor .
Nebudete-li si vědět rady, stačí kontaktovat naši technickou podporu.