Jak vytvořit kampaň a nahrát produkty na Allegro

:star: :new: Vyzkoušejte našeho interaktivního průvodce založením Allegro kampaně zde.
Snímek obrazovky z 2024-02-19 14-52-23

V tomto příspěvku si ukážeme, jak vytvořit kampaň a nahrát produkty na Allegro.cz, Allegro.sk či Allegro.pl. Než začneme, ujistěte se, že máte na Allegru vytvořený účet , a že máte vše nastavené. Podrobný postup registrace firemního účtu na Allegru naleznete zde.

Vezměte prosím na vědomí, že trh, na kterém si založíte účet, bude vaším výchozím storefrontem. Výchozí storefront pak již nelze změnit a na tomto trhu musíte mít své nabídky vždy vystavené. Naše aplikace aktuálně podporuje prodej pouze na výchozím storefrontu, pokud tedy chcete prodávat na allegro.cz, založte si účet na českém Allegru, pokud chcete prodávat na allegro.pl, založte si účet na polském Allegru a pro prodej na allegro.sk si založte účet na slovenském Allegru. V rámci Allegra pak můžete tyto nabídky zveřejnit i na dalších trzích, více informací se dozvíte zde.

Tvorba napojení

Jako první je třeba vytvořit si nové napojení do Allegra v aplikaci. Přejděte do menu napojení a následně
klikněte na ikonku + v modrém kolečku.

Klikněte na tlačítko “Připojit”.

Po kliknutí na tlačítko “Připojit” se vám otevře nová stránka v prohlížeči, klikněte na tlačítko “Next” / “Dalej”.

Pokud nejste přihlášeni, tak zadejte přihlašovací údaje a přihlaste se.

Potvrďte napojení aplikace pro daný účet kliknutím na “Continue”:

Allegro vám na poslední stránce oznámí, že jste se úspěšně napojili.

Poté se vraťte do aplikace, kde uvidíte hlášku o úspěšném napojení. Místo tlačítka + nyní vidíte zelené tlačítko s bílou fajfkou.

Nyní jste napojeni.

Vytvoření kampaně

Po tvorbě napojení přejděte v menu do záložky “Kampaně”, kde uprostřed stránky uvidíte tlačítko “Vytvořit kampaň”. Přivítá vás náš průvodce pro tvorbu kampaně s 5 kroky.

  1. Prvním krokem je určení názvu kampaně. Název může být libovolný, doporučujeme však takový, abyste na první pohled zjistili, o co se v kampani jedná.

  1. Dalším krokem je zvolení a nastavení správného marketplace, v našem případě se jedná o Allegro. Informační okno vás upozorní na to, jaký je váš Allegro výchozí storefront, na kterém budete prodávat. Na tomto trhu budou nabídky vystaveny, proto je nutné napárovat cenu v měně výchozího storefrontu.

V tomto kroku také můžete zvolit stav produktů CONDITION pro celou kampaň. Pokud ale máte tento element obsažený v produktovém feedu, můžete ho v následujícím kroku napárovat.

Následně je nutné vybrat pro kampaň ceník dopravy, reklamační podmínky a podmínky pro vrácení. Tyto prodejní dokumenty můžete vytvořit přímo v administraci Allegra v sekci nastavení prodeje.

  1. Dalším krokem je výběr produktového feedu a napárování elementů. V tomto kroku budete aplikaci říkat, odkud má stáhnout vaše data, tedy vyberete export a výběr z Mergado Editoru. Nakonec nám řeknete, které elementy máme použít.

:question: Ještě nemáte žádný export na výběr? Podívejte se, jak nahrát produktový feed do Mergado Editoru zde.

:information_source: Pokud nechcete na marketplaces zasílat všechny produkty z daného projektu, vytvořte si v Mergado Editoru výběr produktů, které chcete na marketplace zalistovat. Upozorňujeme, že později již není možné v nastavení kampaně zvolený výběr změnit. Zároveň není možné, upravit složení produktů v aplikaci pomocí pravidla skrýt, protože toto pravidlo se do aplikace Mergado Marketplaces nepřenáší.

Musíte namapovat 3 elementy:

  • EAN / ISBN / MPN / UPC = identifikační element produktu. Můžete namapovat jeden nebo více.
  • PRICE = element, který obsahuje cenu (cena musí být v měně výchozího storefrontu).
  • PRODUCT_ID = element, který obsahuje ID produktu. ID produktu v dostupnostním a produktovém feedu se musí shodovat, aby bylo možné správně napárovat dostupnost.

:exclamation: Pokud jste již v předchozím kroku hodnotu elementu CONDITION vyplnili, tak už zde elementy nemapujte.

Elementy PRODUCT_NAME, DESCRIPTION a IMAGE jsou nepovinné, ale pokud si je napárujete, tak se pokusíme Vaše produktová data na Allegro poslat. Vezměte prosím na vědomí, že Allegro akceptuje pouze specifické HTML formátování produktového popisku. Více informací naleznete zde. Pokud si tyto elementy nenapárujete, nebo bude s uvedenými daty něco v nepořádku, tak pro zveřejnění nabídky použijeme data poskytnutá Allegrem.

:information_source: Napárování elementů se vám pokoušíme napovědět, ale nemusíme se vždy trefit. Proto než budete pokračovat si pořádně pročtěte, co je jak namapováno, a ujistěte se, že jste elementy správně namapovali.

  1. Předposledním krokem je nastavení dostupnostního feedu. Zde stačí uvést adresu vašeho dostupnostního feedu. Podporujeme Mall a Heureka dostupnostní feed. Pokud máte přístup k dostupnostnímu feedu nějak omezený, je potřeba toto omezení odebrat. Je také důležité, aby se ID produktu v dostupnostním a produktovém feedu shodovalo.

:information_source: Pokud narazíte na chybovou hlášku “Nastala chyba při stahování dostupnostního feedu, ujistěte se, že je soubor dostupný”, je pravděpodobné, že máte dostupnostní feed zabezpečený a aplikace tak k němu nemá přístup. Pokud máte svůj e-shop na Shoptetu, tak zde naleznete návod, jak v Shoptet administraci upravit zabezpečení Vašeho dostupnostního feedu tak, aby k němu měla aplikace přístup.

  1. Poslední krok je shrnutím nastavení kampaně. Zde si pouze zkontrolujte, že jste vše nastavili správně, případně údaje opravte. Na závěr klikněte na “Uložit”.

:white_check_mark: Kampaň byla vytvořena a vaše nabídky se nyní nahrávají na Allegro. Tento proces může chvíli trvat, tak vás prosíme o trpělivost. Tímto ale proces nahrávání nabídek na Allegro nekončí. Je dobré zkontrolovat počet nahraných a nenahraných produktů a případné chyby opravit.

:exclamation: Po dokončení synchronizace produktového feedu si rozklikněte detail kampaně a v sekci validace zkontrolujte případné chybové hlášky. Vysvětlení těch nejčastějších validačních hlášek naleznete zde.

:question: Máte ve validaci chybovou hlášku “Produkt s tímto ID nebyl v Allegro katalogu nalezen"? Tato hláška znamená, že pro dané produkty ještě v katalogu Allegra neexistuje produktová karta. Podrobný návod, jak produktovou kartu založit přes naši aplikaci, naleznete zde.

1 Like

Dobrý den
lze do nějaké Allegro položky namapovat stav zboží?
V Google anebo Zbozi XML je to položka “Condition”. Prodávám hodně zboží, které je použíté resp. repasované (v XML CONDITION je to used, nebo refurbished).
V současné chvíli se nám vše v Allegro nastaví na “Nové”, takže bohužel nelze použít.
Šlo by mapování rozšířit o položku Condition? Allegro má určitě podobnou.
Děkuji za odpověď
Zbyněk S.

1 Like

Dobrý den, Zbyňku,
děkujeme za podnět, bohužel aktuálně to možné nastavit není. Máme to ale už zadané v roadmapě, nicméně reálně by tato funkce mohla být dostupná nejdříve koncem listopadu. Sledujte určitě release notes aplikace, kde o tom budeme informovat.

3 Likes

Skvělé, děkuji, Fajn den

Dobrý den Zbyňku,

ráda bych Vás informovala, že jsme dnes vydali novou verzi aplikace, do které jsme přidali element CONDITION pro Allegro. Stav zboží je možné zvolit jednotně pro celou kampaň, nebo je možné si element napárovat s produktovým feedem. Veškeré novinky z toho releasu naleznete v našich release notes.

V případě jakýchkoli otázek se na nás neváhejte obrátit :slightly_smiling_face:

1 Like

Dobrý den, poradíte jak dostat na Allegro SKU? I když máme v elementech specifikované ITEM_ID, na Allegro se nenahraje. Je vidět jen EAN :sweat_smile: Díky Míra
Screenshot 2023-10-30 at 13.57.08

Dobrý den,

bohužel aktuálně element PRODUCT_ID do Allegra nezasíláme a slouží pouze pro účely párování elementů z dostupnostního feedu. Aplikace je ale stále v beta verzi a neustále pracujeme na jejím zlepšování a přidávání nových funkcí. Z naší strany bychom mohli začít pracovat na tom, aby se PRODUCT_ID (SKU) propisovalo do Allegra jako interní informace a nebylo by to tudíž viditelné pro zákazníky, ale pouze pro Vás - takové řešení by Vám vyhovovalo? :slightly_smiling_face:

2 Likes

Dobrý den, ano samozřejmě. Jen pro interní evidenci. Tady je příklad toho jak to posílá Baselinker :slightly_smiling_face:
Screenshot 2023-10-30 at 15.45.11

2 Likes

Skvělé, zadáme tedy tuto funkci na vývoj a v průběhu listopadu by to mělo být hotovo :slight_smile: Sledujte určitě release notes aplikace, kde o tom budeme informovat.

3 Likes

Dobrý den, i když se jedná o Beta verzi dovoluji si požádat funkcionalitu, která nám zatím chybí.

  1. odesílání variant produktu (sice Allegro páruje pomocí interního AI ale není to 100%) lepší je jim to posílat rovnou
  2. odesílání DESCRIPTION
  3. odesíání všech fotek nejen první

Děkuji a držím palce :+1:
Míra

3 Likes

Dobrý den,
ráda bych Vás informovala, že součástí dnešního releasu bylo také propisování elementu PRODUCT_ID do Allegra, a to v podobě referenčního čísla. Další novinky z nové verze aplikace naleznete v release notes. V případě problémů se na nás neváhejte obrátit :slightly_smiling_face:

1 Like

Nebylo by špatné udělat automatickou notifikaci emailem, pokud dojde k rozpojení mezi Mergadem a Allegrem, která by chodila každý den jen pokud by bylo spojení rozpadlé. Děkuji.

2 Likes

Dobrý den,

tuto funkci máme aktuálně v testovací fázi a do aplikace ji budeme s největší pravděpodobností přidávat již příští týden :slight_smile:

2 Likes