Mergado Marketplaces validační hlášky

V tomto článku naleznete vysvětlení těch nejčastějších validačních hlášek:

V Allegro katalogu nebyla pod tímto identifikátorem produktu nalezena žádná produktová karta, pro její vytvoření přejděte do sekce ‘Produktové karty’ = Tyto produkty se ještě nenachází v produktovém katalogu Allegra a je tedy nutné pro ně založit produktovou kartu v sekci “Produktové karty”. Podrobný návod naleznete zde.

V Kaufland katalogu nebyla pod tímto EAN kódem nalezena žádná produktová karta, pro její vytvoření přejděte do sekce ‘Produktové karty’ = Tyto produkty se ještě nenachází v produktovém katalogu Kauflandu a je tedy nutné pro ně založit produktovou kartu v sekci “Produktové karty”. Podrobný návod naleznete zde.

‘Údaje výrobců’ jménem ‘…’ neexistuje = Na Allegru nemáte připravenou kartu výrobce s tímto ‘vlastním názvem’. Karty výrobců a jejich vlastní názvy si můžete zkontrolovat zde. Vlastní název se musí zcela shodovat, aby se karta mohla k nabídce napárovat.

Pro parametr Značka byla zadána nesprávná hodnota ... = Allegro před nedávnem udělalo změnu, kdy u parametru značka už není možné používat hodnotu “ostatní” a zadat svou vlastní značku, pokud není v seznamu povolených hodnot.

Nově je tedy potřeba na Allegru zažádat o přidání nové hodnoty do seznamu povolených značek a až po schválení se strany Allegra půjde produktová karta zalistovat. Zažádat o přidání nové hodnoty můžete zde.

Povolené hodnoty pro parametr značka se liší pro různé kategorie. Pokud chcete zalistovat produkty dané značky ve více kategoriích, je potřeba vyplnit formulář na straně Allegra pro všechny požadované kategorie.

Kvůli chybějícímu potvrzení podmínek ochrany značky nemůžete uvádět nabídky s produkty chráněných značek = Na Allegru musíte nejprve potvrdit podmínky ochrany značek zde. Více se dozvíte v tomto článku od Allegra.

Nabídka nebyla nalezena, pravděpodobně došlo k jejímu smazání z Vašeho sortimentu na Allegru = Jedná se o situaci, kdy uživatel buď nabídku z Allegra smazal sám a nebo byla nabídka více než 60 dnů na Allegru jako ukončená (ale celou tu dobu byla nabídka v kampani v Mergado Marketplaces). Jakmile je nabídka více než 60 dnů ukončená, tak ji Allegro samo archivuje a v naší aplikaci máme pořád uložené staré Allegro ID nabídky a snažíme se k ní napojit.

  • :bulb: Tento proces jsme již vylepšili a jakmile tuto hlášku od Allegra obdržíme, tak se dá k nabídce štítek “nesynchronizováno” a při dalším přegenerování vytvoříme na Allegru novou nabídku.
  • Pokud v Mergado Marketplaces tuto hlášku stále máte, stačí provést v nastavení kampaně manuální synchronizaci produktového feedu a poté vyčkat do další automatické synchronizace feedu.

U nabídky chybí dostupnost, zkontrolujte, zda má dostupnostní feed správný formát a zda se ‘ID produktu’ v produktovém a dostupnostním feedu shoduje = V případě této hlášky je možné, že se pod daným ID produktu v dostupnostním feedu nenachází žádná hodnota, případně v dostupnostního feedu produkt zcela chybí. Pokud se vám tato hláška zobrazila u všech produktů, zkontrolujte formát dostupnostního feedu (Heureka a Mall) a zda se ‘ID produktu’ v produktovém a dostupnostního feedu shoduje. Při řešení postupujte následovně:

  1. Přejděte do sekce validace a klikněte na tuto validační hlášku.
  2. Zobrazí se nabídky, u kterých chybí dostupnost. Zkopírujte si ‘ID produktu’ některého z produktů.
  3. Přejděte do nastavení kampaně a dole si zkopírujte link dostupnostního feedu a ten si otevřete.
  4. Pomocí CTRL + F vyhledejte zkopírované ‘ID produktu’ a zkontrolujte, zda se dostupnost ve feedu nachází či nikoli.
  5. Zkontrolujte, jestli jste v nastavení kampaně k ‘ID produktu’ napárovali správný element z vašeho produktového feedu. Pokud potřebujete napárování změnit, tak stačí v nastavení kampaně rozkliknout sekci elementy, změnit napárování, změn uložit a kliknout na “Synchronizovat produktový feed”.
  6. Pokud se dostupnost pro daný produkt v dostupnostním feedu nenachází, tak zkontrolujte, zda se například nejedná o vyprodané produkty. Takové produkty stejně nechcete na marketplace vystavit a tato chybová hláška tedy ničemu nevadí.

Na Allegro produktové kartě chybí povinné parametry, přidejte je přes ‘Doplnění produktových karet’ v sekci ‘Produktové karty’ = Na produktové kartě Allegra chybí povinné parametry. Tato hláška se netýká vašich dat, ale dat toho uživatel, který na Allegru produktovou kartu založil a my k ní nyní chceme napojit vaši produktovou nabídku. Tyto parametry můžete doplnit v sekci produktových karet v části “Doplnění produktových karet”. Více informací naleznete zde.

Allegru se nepodařilo najít přesně odpovídající produkt = S touto chybovou hláškou, která se zobrazuje v případě, že se v produktovém katalogu Allegra nachází více produktových karet se stejným identifikátorem, byste se již měli setkávat jen ve výjimečných případech. Naše aplikace zhodnotí stav produktových karet na Allegru a přiřadí nabídku k té nejlépe vyplněné. Pokud ovšem není žádná z produktových karet validní, tak se nabídka k žádné nepřiřadí a zobrazí se ve validaci tato hláška.

Došlo k chybě na straně Allegra: produktová karta v Allegru neobsahuje žádný obrázek, proto nedošlo ke spárování nabídky s produktovou kartou = Naše aplikace nyní posílá na Allegro produktové obrázky, ale posílá je pouze jako obrázky nabídky. Pokud tedy není na Allegru produktová karta v pořádku a chybí v ní nějaké parametry či obrázky, přes naši aplikaci není možné tyto údaje do produktové karty doplnit. Obrázky ale můžete zkusit doplnit manuálně přímo ve vystavovacím formuláři Allegra. Stačí na Allegru přejít do sekce “Vystavit pomocí formuláře”, zadat do vyhledávání EAN daného produktu, zvolit nalezenou produktovou kartu a kliknout na možnost “NAHLÁSIT CHYBNÉ INFORMACE O PRODUKTU”. Následně můžete chybějící obrázky doplnit a návrh Allegru odeslat.

Parametr [shipping_group] není uveden nebo má chybnou hodnotu = Jedná se o chybovou hlášku, která vás informuje o tom, že nemáte správně vyplněné přepravní skupiny v Seller Portalu Kauflandu. Přejděte tedy v Seller Portalu do sekce ‘Nastavení’ > ‘Nastavení dopravy’ a zkontrolujte / přidejte přepravní skupinu. Aplikace automaticky přiřadí k nabídkám vaši výchozí přepravní skupinu.

:information_source: Pokud vaše validační hláška nebyla v seznamu obsažena nebo si stále s něčím nevíte rady, neváhejte se na nás obrátit.

3 Líbí se

Dobrý deň, Chyba: Chybí hodnota STOCK elementu, zkontrolujte dostupnostní feed
Heuréka má podmienku, akonáhle produkt nie je skladom, produkt sa nemá v dostupnostnom feede nachádzať. Je možné pri Allegre uvádzať napríklad stav skladu 0 a zároveň uviesť dátum dodania + 7 dní pre produkty, ktoré nie sú skladom?

Dobrý den,

na Allegru bohužel nejde vystavit neskladové položky. Ale princip chování aplikace je v podstatě stejný jak pro případy, kdy produkt z dostupnostního feedu vypadne, tak pro případy, kdy produkt v dostupnostním feedu je s 0 :slight_smile:

V případě, že se v dostupnostním feedu změní hodnota dostupnosti na 0, tak aplikace nabídku na Allegru ukončí. Jakmile se produkt naskladní, tak se ta stejná nabídka opět aktivuje a aktualizuje se dostupnost.

V případě, že Vám produkt z dostupnostního feedu vypadne, tak u nás vyskočí validační hláška “Chybí hodnota STOCK elementu, zkontrolujte dostupnostní feed” a nabídku na Allegru deaktivujeme. Jakmile se produkt v dostupnostním feedu opět objeví, tak se dostupnost aktualizuje a nabídka se opět aktivuje.

S pozdravem

Dominika Hrazdírová
Produktová specialistka Mergado Marketplaces

1 Líbí se

Dobrý deň. Viete mi, prosím, poradiť, čo s touto chybovou hláškou?

Invalid parameter values: [parameter = Stuffing [ Ambiguous value - Other]]

Ďakujem
Snímka obrazovky 2025-03-11 075916

Dobrý den @b2b,

děkujeme za Vaši zprávu. Mohli byste prosím uvést název Vašeho e-shopu v Mergadu, abychom mohli situaci lépe prověřit? Validační hláška pochází přímo od Allegra, takže bych se v první řadě potřebovala podívat na okolnosti vzniku této hlášky.

Předem děkuji.

S pozdravem

Dominika Hrazdírová
Produktová specialistka Mergado Marketplaces

Ďakujem. Medzitým som na to prišla. Podobné hlášky ukazuje, ak sú hodnoty parametrov - Ostatní, Jiné, u rozmerov potom Jiná velikost. Je potrebné vybrať nejakú hodnotu. Vtedy mi to prejde.

Dobrý den, co prosím znamená hláška: Nejste oprávněni provádět změny u uvedené nabídky.

Už jsme odstranili popis apod. ale hláška je tam stále.

Děkuji,
Markéta

Dobrý den @advisio,

na základě našich dosavadních zkušeností vrací Allegro tuto hlášku ve třech případech:

  1. Účet prodejce na Allegru ještě nebyl ověřen a není tedy plně aktivní.
  2. Účet, přes který chcete nabídky vystavit, není firemním účtem prodejce (ale obyčejným účtem pro nakupující).
  3. Upravujete nabídku, která byla vytvořena přes jiný účet.

Bez bližších informací se nám bohužel těžko určuje, z jakého důvodu se hláška vyskytuje u vás.

Pokud byste potřebovali poradit více, neváhejte se na mě znovu obrátit :slight_smile:

S pozdravem

Dominika Hrazdírová
Produktová specialistka Mergado Marketplaces