Co je to dostupnostní feed?
Dostupnostní feed je soubor, který obsahuje aktuální informace o skladových zásobách a dostupnosti produktů v e-shopu.
Jak má správný dostupnostní feed vypadat
Správný dostupnostní feed by měl obsahovat tyto klíčové informace:
- Identifikátor produktu
- Počet kusů na skladě
Formát se může lišit v závislosti na platformě, pro kterou je feed určen (např. Heureka vs. Mall).
Heureka dostupnostní feed
Heureka dostupnostní feed by měl mít následující strukturu:
<item_list>
<item id="536234275543">
<stock_quantity>13</stock_quantity>
<delivery_time orderDeadline="2011-09-10 12:00">2011-09-11 13:00</delivery_time>
<depot id="434">
<stock_quantity>2</stock_quantity>
</depot>
<depot id="437">
<pickup_time orderDeadline="2011-09-10 12:00">2011-09-11 18:00</pickup_time>
</depot>
</item_list>
Mall dostupnostní feed
Mall dostupnostní feed má podobnou strukturu:
<AVAILABILITIES>
<AVAILABILITY>
<ID>1</ID>
<IN_STOCK>5</IN_STOCK>
<ACTIVE>true</ACTIVE>
</AVAILABILITY>
</AVAILABILITIES>
Klíčové elementy jsou:
item id/ID
: Tento element reprezentuje jednotlivý produkt v dostupnostním feedu, přičemž atributid
slouží jako jedinečný identifikátor produktu, který se MUSÍ PŘESNĚ SHODOVAT s ID produktu v produktovém feedu, jinak nebude možné dostupnost správně napárovat.stock_quantity/IN_STOCK
: Tento element obsahuje číselný údaj o aktuálním počtu kusů daného produktu na skladě.
Jak získat dostupnostní feed
- Zkontrolujte, zda váš e-shopový systém automaticky generuje dostupnostní feed.
- Pokud ne, můžete ho vytvořit manuálně pomocí nástrojů jako Mergado Editor.
Kde najít dostupnostní feed ve vašem e-shopu
Shoptet
- V administraci Shoptetu přejděte do sekce Propojení → Heureka.
- Vyberte možnost “XML feedy”.
- Vyhledejte sekci “Dostupnostní XML feed”
- Zkopírujte vygenerovanou URL adresu feedu.
- Tuto URL můžete použít jako dostupnostní feed v Mergado Marketplaces nebo jiných službách.
Více informací můžete najít na stránkách Shoptetu zde.
UPgates
- Abyste měli přístup k Heureka dostupnostnímu feedu, je zapotřebí aktivovat doplněk Heureka (doplněk je zdarma).
- Ve svém e-shopu otevřete sekci “Doplňky” a vyhledejte “Heureka”.
- U doplňku Heureka klikněte na “Aktivovat”.
- Přejděte do sekce “Doplňky > Heureka”.
- V této sekci najdete oddíl “Dostupnostní feed”.
- Zde naleznete vygenerovanou URL adresu vašeho dostupnostního feedu.
- Zkopírujte tuto URL adresu.
- Tuto URL můžete použít jako dostupnostní feed v Mergado Marketplaces nebo jiných službách.
Více informací můžete najít na stránkách UPgates zde.
Na prvním screenshotu můžete vidět testovací e-shop. Export dostupnosti na vašem skutečném e-shopu bude nabízet URL adresu.
Eshop-rychle
- Dostupnostní feed se generuje automaticky a najdete ho v E-shop → Export → Export produktů.
- Vyberte si v sekci “Portál” možnost “heureka.cz dostupnost”.
- Vygenerujte feed.
- Zkopírujte vygenerovanou URL adresu feedu.
- Tuto URL můžete použít jako dostupnostní feed v Mergado Marketplaces nebo jiných službách.
Více informací můžete najít na stránkách Eshop-rychle zde.
WooCommerce
- I když WooCommerce nenabízí přímo vytváření dostupnostních feedů pro Heureku nebo Mall, pluginy jako Toret nebo WPify Woo Feedy vám s tím dokážou pomoci.
FASTCentrik
Dostupnostní feed si můžete snadno vygenerovat v sekci “XML feedy”.
Zabezpečení dostupnostního feedu
Při generování feedu z vašeho e-shopu si dejte pozor na nastavení přístupu. Některé e-shopy mohou feedy automaticky uzamknout, proto je důležité zkontrolovat a nastavit je jako veřejně přístupné.
Pokud v aplikaci Mergado Marketplaces narazíte na chybovou hlášku “Nastala chyba při stahování dostupnostního feedu, ujistěte se, že je soubor dostupný”, je pravděpodobné, že máte dostupnostní feed zabezpečený a aplikace tak k němu nemá přístup. Pokud máte svůj e-shop na Shoptetu, tak zde naleznete návod, jak v Shoptet administraci upravit zabezpečení vašeho dostupnostního feedu tak, aby k němu měla aplikace přístup.
Jak si vytvořit dostupnostní feed v Mergado Editoru
Pokud vaše e-shopové řešení nenabízí dostupnostní feed, tak si jej můžete snadno vytvořit pomocí Mergado Editoru:
- Připravte svůj feed, který musí obsahovat identifikátor produktu a počet kusů na skladě.
Identifikátor produktu se MUSÍ PŘESNĚ SHODOVAT s ID produktu ve vašem existujícím produktovém feedu, jinak nebude možné dostupnost správně napárovat.
- Přihlaste se do Mergado Editoru a klikněte na “Nový projekt”.
- Zadejte URL vašeho vstupního feedu. Mergado Editor podporuje tyto formáty: XML, JSON, CSV nebo Google Sheets.
- Počkejte na dokončení počáteční analýzy feedu a zvolte e-shop.
- Po analýze feedu Editor předvybere správný formát vašeho feedu podle jeho obsahu. Není ale nutné se na předvyplněný formát vázat.
- Pokud Mergado nedokázalo rozpoznat formát vstupního feedu, můžete si definovat vlastní formát. Pokud víte, o jaký formát se jedná, vyberte si jej z nabídky vstupních formátů.
- Na stránce výstupního formátu vyberte buď Heureka dostupnostní nebo MALL marketplace dostupnostní feed.
- V rekapitulaci si můžete zkontrolovat všechny údaje, které jste vyplnili.
- Pokud byste viděli hlášku “Chyba v párovacích elementech”, klikněte na tlačítko “Upravit” (vpravo) a přidejte ID jako párovací element .
- Klikněte na tlačítko “Dokončit”.
Jak správně použít dostupnostní feed v Mergado Marketplaces
- V Mergado Marketplaces vytvořte novou kampaň.
- Při nastavování kampaně se dostanete na krok přidání dostupnostního feedu.
- Zadejte URL adresu vašeho dostupnostního feedu. Dostupnostní feed musí splňovat následující podmínky pro úspěšné spárování s produkty z produktového feedu:
- Daná URL adresa musí být Heureka nebo Mall dostupnostní feed.
- Dostupnostní feed musí obsahovat stejná ID produktů jako v produktovém feedu.
- Dostupnostní feed musí být pro aplikaci přístupný.
- Svůj dostupnostní feed získáte buď ze svého e-shopu (jak je uvedeno v příkladech výše) nebo pomocí Mergado Editoru. V Mergado Editoru můžete najít svůj dostupnostní feed v sekci “Přehled”, kde najdete možnost “Zkopírovat url adresu do schránky”.
- Zadejte tuto URL do textového pole:
- Pokud použijete jakoukoliv jinou URL adresu než XML formát, nebo URL adresa nebude kompletní (v příkladu na obrázku chybí přípona XML), uvidíte chybovou hlášku “Nevalidní formulář” spolu s “URL neobsahuje podporovaný feed” a vytváření kampaně vám zabrání pokračovat dále. V tomto případě se ujistěte, že URL adresa je celá, je v XML formátu a jedná se o Heureka nebo Mall dostupnostní feed.
- Pokud se některá ID produktů nebudou shodovat nebo budou v dostupnostním feedu chybět, při kliknutí na “Další krok” obdržíte notifikaci o počtu chybějících ID produktů. Toto upozornění vám však nezabrání pokračovat ve vytváření kampaně a všechny ostatní produkty budou spárovány správně. Pokud se jedná pouze o několik produktů, je pravděpodobné, že jde o vyprodané zboží a nejedná se o chybu. Pokud byste v upozornění viděli, že počet chybějících produktů je roven celkovému počtu produktů ve vašem produktovém feedu, znamená to, že dostupnostní feed neobsahuje ani jedno správné ID a žádný produkt nebude nahrán na marketplace. Zkontrolujte, zda nahráváte správný dostupnostní feed a zda obsahuje správná ID produktů jako v produktovém feedu.
- Pokud je dostupnostní feed správný, dokončete vytváření kampaně. Po úspěšném vytvoření kampaně a její synchronizaci uvidíte, které produkty se správně nahrály.
- Všechny produkty, které nebyly nahrány z důvodu problému v dostupnostním feedu, můžete najít v detailu kampaně → Validace, kde uvidíte seznam s názvem “U nabídky chybí dostupnost, zkontrolujte, zda má dostupnostní feed správný formát a zda se PRODUCT_ID v produktovém a dostupnostním feedu shoduje”.
Pokud se jedná pouze o několik produktů, je pravděpodobné, že jde o vyprodané produkty a nejedná se o chybu. Při nejbližším naskladnění se daná nabídka aktivuje (za předpokladu, že pro daný produkt existuje na tržišti produktová karta).