Dostupnostní feed

Co je to dostupnostní feed?

Dostupnostní feed je soubor, který obsahuje aktuální informace o skladových zásobách a dostupnosti produktů v e-shopu.

Jak má správný dostupnostní feed vypadat

Správný dostupnostní feed by měl obsahovat tyto klíčové informace:

  • Identifikátor produktu
  • Počet kusů na skladě

Formát se může lišit v závislosti na platformě, pro kterou je feed určen (např. Heureka vs. Mall).

Heureka dostupnostní feed

Heureka dostupnostní feed by měl mít následující strukturu:

<item_list>
  <item id="536234275543">
    <stock_quantity>13</stock_quantity>
    <delivery_time orderDeadline="2011-09-10 12:00">2011-09-11 13:00</delivery_time>
    <depot id="434">
      <stock_quantity>2</stock_quantity>
    </depot>
    <depot id="437">
      <pickup_time orderDeadline="2011-09-10 12:00">2011-09-11 18:00</pickup_time>
    </depot>
</item_list>

Mall dostupnostní feed

Mall dostupnostní feed má podobnou strukturu:

<AVAILABILITIES>
  <AVAILABILITY>
    <ID>1</ID>
    <IN_STOCK>5</IN_STOCK>
    <ACTIVE>true</ACTIVE>
  </AVAILABILITY>
</AVAILABILITIES>

Klíčové elementy jsou:

  • item id/ID: Tento element reprezentuje jednotlivý produkt v dostupnostním feedu, přičemž atribut id slouží jako jedinečný identifikátor produktu, který se MUSÍ PŘESNĚ SHODOVAT s ID produktu v produktovém feedu, jinak nebude možné dostupnost správně napárovat.
  • stock_quantity/IN_STOCK: Tento element obsahuje číselný údaj o aktuálním počtu kusů daného produktu na skladě.

Jak získat dostupnostní feed

  1. Zkontrolujte, zda váš e-shopový systém automaticky generuje dostupnostní feed.
  2. Pokud ne, můžete ho vytvořit manuálně pomocí nástrojů jako Mergado Editor.

Kde najít dostupnostní feed ve vašem e-shopu

Shoptet

  1. V administraci Shoptetu přejděte do sekce Propojení → Heureka.
  2. Vyberte možnost “XML feedy”.
  3. Vyhledejte sekci “Dostupnostní XML feed”
  4. Zkopírujte vygenerovanou URL adresu feedu.
  5. Tuto URL můžete použít jako dostupnostní feed v Mergado Marketplaces nebo jiných službách.

:information_source: Více informací můžete najít na stránkách Shoptetu zde.

UPgates

  • Abyste měli přístup k Heureka dostupnostnímu feedu, je zapotřebí aktivovat doplněk Heureka (doplněk je zdarma).
  • Ve svém e-shopu otevřete sekci “Doplňky” a vyhledejte “Heureka”.
  • U doplňku Heureka klikněte na “Aktivovat”.
  • Přejděte do sekce “Doplňky > Heureka”.
  • V této sekci najdete oddíl “Dostupnostní feed”.
  • Zde naleznete vygenerovanou URL adresu vašeho dostupnostního feedu.
  • Zkopírujte tuto URL adresu.
  • Tuto URL můžete použít jako dostupnostní feed v Mergado Marketplaces nebo jiných službách.

:information_source: Více informací můžete najít na stránkách UPgates zde.

:warning: Na prvním screenshotu můžete vidět testovací e-shop. Export dostupnosti na vašem skutečném e-shopu bude nabízet URL adresu.

Eshop-rychle

  • Dostupnostní feed se generuje automaticky a najdete ho v E-shop → Export → Export produktů.
  • Vyberte si v sekci “Portál” možnost “heureka.cz dostupnost”.
  • Vygenerujte feed.
  • Zkopírujte vygenerovanou URL adresu feedu.
  • Tuto URL můžete použít jako dostupnostní feed v Mergado Marketplaces nebo jiných službách.

:information_source: Více informací můžete najít na stránkách Eshop-rychle zde.

WooCommerce

  • I když WooCommerce nenabízí přímo vytváření dostupnostních feedů pro Heureku nebo Mall, pluginy jako Toret nebo WPify Woo Feedy vám s tím dokážou pomoci.

FASTCentrik

Dostupnostní feed si můžete snadno vygenerovat v sekci “XML feedy”.

Zabezpečení dostupnostního feedu

:warning: Při generování feedu z vašeho e-shopu si dejte pozor na nastavení přístupu. Některé e-shopy mohou feedy automaticky uzamknout, proto je důležité zkontrolovat a nastavit je jako veřejně přístupné.

Pokud v aplikaci Mergado Marketplaces narazíte na chybovou hlášku “Nastala chyba při stahování dostupnostního feedu, ujistěte se, že je soubor dostupný”, je pravděpodobné, že máte dostupnostní feed zabezpečený a aplikace tak k němu nemá přístup. Pokud máte svůj e-shop na Shoptetu, tak zde naleznete návod, jak v Shoptet administraci upravit zabezpečení vašeho dostupnostního feedu tak, aby k němu měla aplikace přístup.

Jak si vytvořit dostupnostní feed v Mergado Editoru

Pokud vaše e-shopové řešení nenabízí dostupnostní feed, tak si jej můžete snadno vytvořit pomocí Mergado Editoru:

  1. Připravte svůj feed, který musí obsahovat identifikátor produktu a počet kusů na skladě.

:warning: Identifikátor produktu se MUSÍ PŘESNĚ SHODOVAT s ID produktu ve vašem existujícím produktovém feedu, jinak nebude možné dostupnost správně napárovat.

  1. Přihlaste se do Mergado Editoru a klikněte na “Nový projekt”.

  1. Zadejte URL vašeho vstupního feedu. Mergado Editor podporuje tyto formáty: XML, JSON, CSV nebo Google Sheets.

  1. Počkejte na dokončení počáteční analýzy feedu a zvolte e-shop.
  2. Po analýze feedu Editor předvybere správný formát vašeho feedu podle jeho obsahu. Není ale nutné se na předvyplněný formát vázat.

  1. Pokud Mergado nedokázalo rozpoznat formát vstupního feedu, můžete si definovat vlastní formát. Pokud víte, o jaký formát se jedná, vyberte si jej z nabídky vstupních formátů.

  1. Na stránce výstupního formátu vyberte buď Heureka dostupnostní nebo MALL marketplace dostupnostní feed.

  1. V rekapitulaci si můžete zkontrolovat všechny údaje, které jste vyplnili.

  1. Pokud byste viděli hlášku “Chyba v párovacích elementech”, klikněte na tlačítko “Upravit” (vpravo) a přidejte ID jako párovací element .

  1. Klikněte na tlačítko “Dokončit”.

Jak správně použít dostupnostní feed v Mergado Marketplaces

  1. V Mergado Marketplaces vytvořte novou kampaň.
  2. Při nastavování kampaně se dostanete na krok přidání dostupnostního feedu.
  3. Zadejte URL adresu vašeho dostupnostního feedu. Dostupnostní feed musí splňovat následující podmínky pro úspěšné spárování s produkty z produktového feedu:
  • Daná URL adresa musí být Heureka nebo Mall dostupnostní feed.
  • Dostupnostní feed musí obsahovat stejná ID produktů jako v produktovém feedu.
  • Dostupnostní feed musí být pro aplikaci přístupný.
  1. Svůj dostupnostní feed získáte buď ze svého e-shopu (jak je uvedeno v příkladech výše) nebo pomocí Mergado Editoru. V Mergado Editoru můžete najít svůj dostupnostní feed v sekci “Přehled”, kde najdete možnost “Zkopírovat url adresu do schránky”.

  1. Zadejte tuto URL do textového pole:

  1. Pokud použijete jakoukoliv jinou URL adresu než XML formát, nebo URL adresa nebude kompletní (v příkladu na obrázku chybí přípona XML), uvidíte chybovou hlášku “Nevalidní formulář” spolu s “URL neobsahuje podporovaný feed” a vytváření kampaně vám zabrání pokračovat dále. V tomto případě se ujistěte, že URL adresa je celá, je v XML formátu a jedná se o Heureka nebo Mall dostupnostní feed.

  1. Pokud se některá ID produktů nebudou shodovat nebo budou v dostupnostním feedu chybět, při kliknutí na “Další krok” obdržíte notifikaci o počtu chybějících ID produktů. Toto upozornění vám však nezabrání pokračovat ve vytváření kampaně a všechny ostatní produkty budou spárovány správně. Pokud se jedná pouze o několik produktů, je pravděpodobné, že jde o vyprodané zboží a nejedná se o chybu. Pokud byste v upozornění viděli, že počet chybějících produktů je roven celkovému počtu produktů ve vašem produktovém feedu, znamená to, že dostupnostní feed neobsahuje ani jedno správné ID a žádný produkt nebude nahrán na marketplace. Zkontrolujte, zda nahráváte správný dostupnostní feed a zda obsahuje správná ID produktů jako v produktovém feedu.

  1. Pokud je dostupnostní feed správný, dokončete vytváření kampaně. Po úspěšném vytvoření kampaně a její synchronizaci uvidíte, které produkty se správně nahrály.
  2. Všechny produkty, které nebyly nahrány z důvodu problému v dostupnostním feedu, můžete najít v detailu kampaně → Validace, kde uvidíte seznam s názvem “U nabídky chybí dostupnost, zkontrolujte, zda má dostupnostní feed správný formát a zda se PRODUCT_ID v produktovém a dostupnostním feedu shoduje”.

Pokud se jedná pouze o několik produktů, je pravděpodobné, že jde o vyprodané produkty a nejedná se o chybu. Při nejbližším naskladnění se daná nabídka aktivuje (za předpokladu, že pro daný produkt existuje na tržišti produktová karta).

1 Like