Jak vytvořit kampaň a nahrát produkty na Kaufland marketplace

V první řadě je nutné si aktivovat aplikaci Mergado Marketplaces v Mergado Store. Než začnete, ujistěte se, že máte připravený:
:white_check_mark: Ověřený firemní účet na Kauflandu
:white_check_mark: Produktový feed v Mergado Editoru s EAN kódy
:white_check_mark: Heureka/Mall dostupnostní feed

V tomto návodu si ukážeme, jak vytvořit kampaň a nahrát produkty na Kaufland Global Marketplace.

Nejprve je nutné založit a správně nastavit svůj účet na Kaufland Global Marketplace. Detailní informace o registraci na Kaufland marketplace naleznete zde: https://www.kaufland.de/i/seller-university/cz/registration/.

Vytvoření napojení

V aplikaci Marketplaces je nejprve nutné přejít na kartu „Napojení“ a následně kliknout na modrou ikonu pro přidání napojení u Kaufland marketplace. Otevře se karta „Detail napojení“.

Na kartě „Detail napojení“ je nutné vložit API klíče, které naleznete ve své administraci přímo na stránkách Kaufland marketplace. Zde přejdeme do „Nastavení“ → „Nastavení obchodu“ → „API“. Nahoře jsou uvedeny vaše API klíče („Client Key“ a „Secret Key“). Pokud zde zatím žádné nejsou, jednoduše si vygenerujte nové. Klíče si po vygenerování bezpečně uložte, uvidíte je pouze po jejich vygenerování – poté už nebude možné je znovu zobrazit.

Tyto klíče následně vložte do aplikace Mergado Marketplaces na kartě „Detail napojení“, viz výše a pokračujte tlačítkem připojit – napojení by nyní mělo být aktivní.

:information_source: Pokud v Kaufland administraci dáte znovu vygenerovat klíče a získáte nové, tak ty původní ztratí svoji platnost. Pokud tedy budete mít v aplikaci Marketplaces uložené staré klíče a vygenerujete v Kaufland administraci nové, napojení přestane být funkční.

Vytvoření kampaně v aplikaci

V menu přejděte na záložku „Kampaně“ a poté klikněte na tlačítko „Vytvořit kampaň“. Přivítá vás průvodce pro tvorbu kampaně s pěti kroky.

1. Obecné
První krok je vyplnění názvu kampaně. Název může být libovolný. Doporučujeme však takový, aby bylo na první pohled jasné, o co se v kampani jedná.

2. Marketplace
V dalším kroku je nutné zvolit, na který marketplace chcete nabídky nahrát. Vybereme tedy „Kaufland“. Následně se otevře pole pro výběr „Storefront“ (země, ve které se budou nabídky prodávat).

Můžete si zde také vybrat hodnotu CONDITION a HANDLING_TIME pro všechny produkty v kampani najednou (viz popisek u výběru pole). Pokud ovšem nemají všechny vaše produkty stejný stav zboží či čas odbavení objednávky, můžete tyto údaje napárovat později na váš produktový feed.

3. Mergado
V následujícím kroku je nutné vybrat, ze kterého Mergado projektu a výběru chcete produkty na marketplace nahrát.

Ještě nemáte žádný export na výběr? Podívejte se, jak nahrát produktový feed do Mergado Editoru zde.

:information_source: Pokud nechcete na marketplaces zasílat všechny produkty z daného projektu, vytvořte si v Mergado Editoru výběr produktů, které chcete na marketplace zalistovat. Upozorňujeme, že později již není možné v nastavení kampaně zvolený výběr změnit. Zároveň není možné, upravit složení produktů v aplikaci pomocí pravidla skrýt, protože toto pravidlo se do aplikace Mergado Marketplaces nepřenáší.

Následně se otevře část pro namapování elementů z vybraného projektu v Mergado Editoru na elementy v aplikaci Marketplaces. Povinně je nutné namapovat elementy EAN, PRODUCT_ID a PRICE.

:warning: Namapování bývá předvyplněné, ovšem nemusí být správné. Zkontrolujte si, zda mapujete opravdu správné elementy – tedy ty, které obsahují v Mergado projektu požadované hodnoty (tyto hodnoty se potom nahrají na marketplace). Element namapovaný na PRODUCT_ID musí být ten, podle kterého se následně párují produkty z dostupnostního feedu.

Pokud jste v předchozím kroku Marketplace vybrali hodnotu pro CONDITION a HANDLING_TIME, tak zde tyto elementy již nemapujte.

:exclamation: Vezměte prosím na vědomí, že pro DE a SK storefront musíte napárovat cenu v EUR a pro CZ storefront v CZK.

4. Dostupnostní feed
V dalším kroku vložte URL adresu dostupnostního feedu ve formátu Heureka či Mall. Po kliknutí na tlačítko „Další krok“ se provede kontrola dostupnostního feedu. V případě, že v něm chybí nějaké produkty ze zvoleného výběru, vás o tom aplikace informuje. Pokud dostanete informaci, že chybí všechny produkty, pravděpodobně jste vložili jiný dostupnostní feed, nebo jste špatně namapovali element PRODUCT_ID v kroku Mergado. Produkty, které jsou ve výběru, ale v dostupnostním feedu chybí, nebudou na marketplace nahrány. Pokud máte dostupnostní feed nějak omezený je potřeba toto omezení odebrat.

:bulb: Pokud nemáte k dipozici dostupnostní feed v Mall či Heureka formátu, je možné si jej vytvořit pomocí Mergado Editoru.

:information_source: Pokud narazíte na chybovou hlášku “Nastala chyba při stahování dostupnostního feedu, ujistěte se, že je soubor dostupný”, je pravděpodobné, že máte dostupnostní feed zabezpečený a aplikace tak k němu nemá přístup. Pokud máte svůj e-shop na Shoptetu, tak zde naleznete návod, jak v Shoptet administraci upravit zabezpečení vašeho dostupnostního feedu tak, aby k němu měla aplikace přístup.

5. Dokončení
Poslední krok je pouze závěrečné shrnutí. Ujistěte se, že máte vše správně vyplněno a případně údaje opravte. Tvorbu kampaně dokončíte tlačítkem „Uložit“ vpravo dole. Tímto je kampaň vytvořena a nabídky se začnou automaticky nahrávat do Kaufland marketplace. Tento proces může nějakou chvíli trvat.

:exclamation: Po dokončení synchronizace produktového feedu si rozklikněte detail kampaně a v sekci validace zkontrolujte případné chybové hlášky. Vysvětlení těch nejčastějších validačních hlášek naleznete zde.

:question: Máte ve validaci chybovou hlášku “V Kaufland katalogu nebyla pod tímto EAN kódem nalezena žádná produktová karta, pro její vytvoření přejděte do sekce ‘Produktové karty’ "? Tato hláška znamená, že pro dané produkty ještě v katalogu Kauflandu neexistuje produktová karta. Podrobný návod, jak produktovou kartu založit přes naši aplikaci, naleznete zde.