Jak vytvořit report data-driven SEO

Při analýze data-driven SEO využijete kvalitní report. Dnes vám ukážu, jak si takový vytvořit ve Fox Data+.

Jak vytvořit report data-driven SEO

Datový feed vložte do MERGADO Editoru a vytvořte export. Na exportu zapněte aplikaci Fox Data+. V exportu vytvořte výběry podle potřeby. Navštivte Fox Data+ a vytvořte nový export podle příkladu na obrázku.

  • Formát exportu: HTML. Výstupem je stránka, kterou můžete procházet v internetovém prohlížeči. Dokážete s ní pracovat viz. níže. Navíc máte možnost ji sdílet se spolupracovníky zasláním URL stránky.
  • Výběry: osobně používám jednak výběr všech stránek, jednak časový report. Obvykle stránky nové za posledních 7 dní. Zatímco report všech stránek používám pro analýzu celého webu, 7 denní report spíše pro monitoring nových stránek.
  • Elementy: jsou na vašem výběru. Já usiluji o to, aby se mi (přiměřeně) vešla tabulka na monitor a byla rozumně přehledná. Následující konfigurace je klasická a uvádím ji pro inspiraci.
    • TITLE: titulek stránky
    • H1: hlavní nadpis stránky
    • BFE_P_DAYS_IN_FEED: počet dní stránky v exportu. Zdroj: aplikace Bidding Fox Elements. Využijete ji jak pro výběr nových stránek, tak pro řazení.
    • SC_NUMBER_OF_WORDS: počet slov na stránce. Zdroj: Scraping Camel. Používám pro představu o rozsahu obsahu stránky.
    • SC_WORDS_AGG_MIN_FREQ_3: klíčová slova vytvořená Scraping Camel AI. Používám pro představu o tom, jak správně je text napsaný a o čem skutečně je.
    • BFE_GA_CLICKS_SUM_30: návštěv stránky podle Google Analytics. Zdroj: Bidding Fox Elements. Hodnota pouze orientační.
    • URL: adresa stránky
    • SEO_STATUS: seznam chyb viz validátory data-driven SEO.
  • Na e-mail si report neposílám. Jeho adresu mám uloženou v periodickém úkolu, který mi jednou týdně vyskočí v mém systému pro řízení úkolů.

Jak vypadá report data-driven SEO

Na náhledu vidíte výsledný report. Data obnovuje cca jednou denně (každých cca 12 hodin, ale já kontroluji max. jednou denně). Význam sloupců viz. výše. Technicky jde o HTML stránku s JavaScriptem, který jí dává zajímavé funkce. Můžete data:

  • Filtrovat zápisem textu do vyhledávacího políčka vpravo nahoře.
  • Zobrazit/skrýt sloupce viz. nabídka pod ikonou vpravo nahoře. Ostatní ikony poskytují další nástroje.
  • Řadit kliknutím na záhlaví sloupce tabulky.
  • Mít přehled o celkovém počtu položek viz. číslo vlevo dole pod tabulkou.
  • Nastavit počet řádků v tabulce zobrazených najednou.

Výhody SEO reportu

  • Data jsou dostupná 24/7. Stačí zobrazit stránku s reportem.
  • Report dovedete jednoduše sdílet se spolupracovníky.
  • Široké možnosti přizpůsobení - vlastní sloupce s elementy, hodnoty elementů…
  • Kombinace dat z různých zdrojů (Google Analytics, webu (Scraping Camel), vlastní pravidla, výběry, výpočty…)

Nevýhody SEO reportu

  • Aktualizace dat cca jednou denně.
  • Obsahuje pouze aktuální stav dat. Neřeší vývoj v čase.

Další informace