Při analýze data-driven SEO využijete kvalitní report. Dnes vám ukážu, jak si takový vytvořit ve Fox Data+.
Jak vytvořit report data-driven SEO
Datový feed vložte do MERGADO Editoru a vytvořte export. Na exportu zapněte aplikaci Fox Data+. V exportu vytvořte výběry podle potřeby. Navštivte Fox Data+ a vytvořte nový export podle příkladu na obrázku.
- Formát exportu: HTML. Výstupem je stránka, kterou můžete procházet v internetovém prohlížeči. Dokážete s ní pracovat viz. níže. Navíc máte možnost ji sdílet se spolupracovníky zasláním URL stránky.
- Výběry: osobně používám jednak výběr všech stránek, jednak časový report. Obvykle stránky nové za posledních 7 dní. Zatímco report všech stránek používám pro analýzu celého webu, 7 denní report spíše pro monitoring nových stránek.
-
Elementy: jsou na vašem výběru. Já usiluji o to, aby se mi (přiměřeně) vešla tabulka na monitor a byla rozumně přehledná. Následující konfigurace je klasická a uvádím ji pro inspiraci.
- TITLE: titulek stránky
- H1: hlavní nadpis stránky
- BFE_P_DAYS_IN_FEED: počet dní stránky v exportu. Zdroj: aplikace Bidding Fox Elements. Využijete ji jak pro výběr nových stránek, tak pro řazení.
- SC_NUMBER_OF_WORDS: počet slov na stránce. Zdroj: Scraping Camel. Používám pro představu o rozsahu obsahu stránky.
- SC_WORDS_AGG_MIN_FREQ_3: klíčová slova vytvořená Scraping Camel AI. Používám pro představu o tom, jak správně je text napsaný a o čem skutečně je.
- BFE_GA_CLICKS_SUM_30: návštěv stránky podle Google Analytics. Zdroj: Bidding Fox Elements. Hodnota pouze orientační.
- URL: adresa stránky
- SEO_STATUS: seznam chyb viz validátory data-driven SEO.
- Na e-mail si report neposílám. Jeho adresu mám uloženou v periodickém úkolu, který mi jednou týdně vyskočí v mém systému pro řízení úkolů.
Jak vypadá report data-driven SEO
Na náhledu vidíte výsledný report. Data obnovuje cca jednou denně (každých cca 12 hodin, ale já kontroluji max. jednou denně). Význam sloupců viz. výše. Technicky jde o HTML stránku s JavaScriptem, který jí dává zajímavé funkce. Můžete data:
- Filtrovat zápisem textu do vyhledávacího políčka vpravo nahoře.
- Zobrazit/skrýt sloupce viz. nabídka pod ikonou vpravo nahoře. Ostatní ikony poskytují další nástroje.
- Řadit kliknutím na záhlaví sloupce tabulky.
- Mít přehled o celkovém počtu položek viz. číslo vlevo dole pod tabulkou.
- Nastavit počet řádků v tabulce zobrazených najednou.
Výhody SEO reportu
- Data jsou dostupná 24/7. Stačí zobrazit stránku s reportem.
- Report dovedete jednoduše sdílet se spolupracovníky.
- Široké možnosti přizpůsobení - vlastní sloupce s elementy, hodnoty elementů…
- Kombinace dat z různých zdrojů (Google Analytics, webu (Scraping Camel), vlastní pravidla, výběry, výpočty…)
Nevýhody SEO reportu
- Aktualizace dat cca jednou denně.
- Obsahuje pouze aktuální stav dat. Neřeší vývoj v čase.