Napojení objednávek do WooCommerce s Mergado Marketplaces

V aplikaci Mergado Marketplaces můžete využít správu objednávek přes WooCommerce. Pokud provozujete e-shop na WooCommerce a prodáváte na Allegro nebo Kaufland, můžete nyní pracovat se svými objednávkami přímo ve své e-shopové administraci.

:circus_tent: Naše vize je jednoduchá: Ovládejte marketplace jako svůj e-shop. Jednoduše přes nás zalistujete produkty a následnou správu objednávek můžete dělat, ve vaší e-shopové platformě jako jste zvyklí.

První integrovanou platformou je právě WooCommerce, ale můžete se těšit, jak na přídávání funkcí v této integraci, tak na integrace na další e-shopové platformy.


Jak to funguje?

Objednávky z Allegro nebo Kaufland se každých 5 minut automaticky přenáší skrze Mergado Marketplaces do WooCommerce. Jakmile v e-shopu objednávku změníte (např. označíte jako odeslanou), stav se synchronizuje i zpět na marketplace.

Pokud z WooCommerce získáme sledovací číslo objednávky předáme do marketplace i to. Stále ale musíte kontrolovat i marketplace administraci.


Jak spustit správu objednávek pro WooCommerce?

1. Vytvořte API klíče🗝️

V administraci WooCommerce jděte do WooCommerce > Nastavení > Pokročilý > REST API a vygenerujte si přístupové klíče s oprávněním Číst/Zapisovat (klíč uživatele + tajný klíč).

:warning: Klíče si bezpečně uložte, zobrazí se jen jednou.


2. Propojte WooCommerce s Mergado Marketplaces :link:

V Mergado Marketplaces přejděte do sekce Napojení a vyberte napojení na WooCommerce.

Vyplňte:

  • URL vašeho e-shopu (včetně https)
  • API klíče z předchozího kroku

Po úspěšném napojení bude detail vypadat následovně. Můžete využít odkaz na přesunutí do sekce Aktivace, kde je potřeba udělat poslední krok nastavení synchronizace.


3. Aktivujte synchronizaci :counterclockwise_arrows_button:

Přejděte do sekce Objednávky > Aktivace a aktivujte synchronizaci a uložte změny. Synchronizaci můžete na stránce aktivace kdykoliv jednoduše pozastavit.

:information_source: Systém správy objednávek nesynchronizuje zpětně. Nemusíte se tedy bát, že by spuštěním byl váš systém zaplaven všemi předchozími objednávkami.

Hotovo! :tada: Od teď už se objednávky budou pravidelně přenášet mezi vašimi Marketplaces a WooCommerce.


Metadata v objednávce

Jediné místo, kam můžeme v objednávce předávat další informace jsou metadata objednávky. Momentálně v metadatech objednávky naleznete:

  • Číslo objednávky z marketplace
  • Pokud jde o Allegro: kód a lokaci výdejního místa (pickup point)


Současná omezení

  • Získávat sledovací (dopravní) číslo objednávky umíme zatím pouze při používání oficiálního pluginu Zásilkovna a pluginu Toret Zásilkovna .
  • Bez sledovacího čísla neumíme změnit stav na Kauflandu na “odesláno”.
  • Nepracujeme s vlastními (custom) statusy ve WooCommerce (u nás se změní stav na “neznámý” na marketplace nic neměníme).
  • Nevyvíjíme plugin pro WooCommerce, pouze využíváme API napojení. Neobohatíme vám tedy nijak vaši e-shopovou administraci.

:information_source: Pokud narazíte na potíže nebo budete mít nápad na zlepšení, dejte vědět na support mergado@mergado.cz nebo zde na fóru. Děkujeme!

3 Líbí se