V aplikaci Mergado Marketplaces můžete využít správu objednávek přes WooCommerce. Pokud provozujete e-shop na WooCommerce a prodáváte na Allegro nebo Kaufland, můžete nyní pracovat se svými objednávkami přímo ve své e-shopové administraci.
Naše vize je jednoduchá: Ovládejte marketplace jako svůj e-shop. Jednoduše přes nás zalistujete produkty a následnou správu objednávek můžete dělat, ve vaší e-shopové platformě jako jste zvyklí.
První integrovanou platformou je právě WooCommerce, ale můžete se těšit, jak na přídávání funkcí v této integraci, tak na integrace na další e-shopové platformy.
Jak to funguje?
Objednávky z Allegro nebo Kaufland se každých 5 minut automaticky přenáší skrze Mergado Marketplaces do WooCommerce. Jakmile v e-shopu objednávku změníte (např. označíte jako odeslanou), stav se synchronizuje i zpět na marketplace.
Pokud z WooCommerce získáme sledovací číslo objednávky předáme do marketplace i to. Stále ale musíte kontrolovat i marketplace administraci.
Jak spustit správu objednávek pro WooCommerce?
1. Vytvořte API klíče🗝️
V administraci WooCommerce jděte do WooCommerce > Nastavení > Pokročilý > REST API
a vygenerujte si přístupové klíče s oprávněním Číst/Zapisovat (klíč uživatele + tajný klíč).
Klíče si bezpečně uložte, zobrazí se jen jednou.
2. Propojte WooCommerce s Mergado Marketplaces 
V Mergado Marketplaces přejděte do sekce Napojení a vyberte napojení na WooCommerce.
Vyplňte:
- URL vašeho e-shopu (včetně https)
- API klíče z předchozího kroku
Po úspěšném napojení bude detail vypadat následovně. Můžete využít odkaz na přesunutí do sekce Aktivace, kde je potřeba udělat poslední krok nastavení synchronizace.
3. Aktivujte synchronizaci 
Přejděte do sekce Objednávky > Aktivace a aktivujte synchronizaci a uložte změny. Synchronizaci můžete na stránce aktivace kdykoliv jednoduše pozastavit.
Systém správy objednávek nesynchronizuje zpětně. Nemusíte se tedy bát, že by spuštěním byl váš systém zaplaven všemi předchozími objednávkami.
Hotovo! Od teď už se objednávky budou pravidelně přenášet mezi vašimi Marketplaces a WooCommerce.
Metadata v objednávce
Jediné místo, kam můžeme v objednávce předávat další informace jsou metadata objednávky. Momentálně v metadatech objednávky naleznete:
- Číslo objednávky z marketplace
- Pokud jde o Allegro: kód a lokaci výdejního místa (pickup point)
Současná omezení
- Získávat sledovací (dopravní) číslo objednávky umíme zatím pouze při používání oficiálního pluginu Zásilkovna a pluginu Toret Zásilkovna .
- Bez sledovacího čísla neumíme změnit stav na Kauflandu na “odesláno”.
- Nepracujeme s vlastními (custom) statusy ve WooCommerce (u nás se změní stav na “neznámý” na marketplace nic neměníme).
- Nevyvíjíme plugin pro WooCommerce, pouze využíváme API napojení. Neobohatíme vám tedy nijak vaši e-shopovou administraci.
Pokud narazíte na potíže nebo budete mít nápad na zlepšení, dejte vědět na support mergado@mergado.cz nebo zde na fóru. Děkujeme!