Rozhodli jste se se svým e-shopem vstoupit na novou reklamní platformu (např. Heureka, Sklik, Google, Kaufland nebo ChatGPT) a jako pomocníka jste si vybrali Mergado? Ukážeme vám, že vytvořit nový projekt zvládnete snadno a rychle i sami.
Jaký je rozdíl mezi e-shopem a projektem
E-shop v rámci Mergada sdružuje jednotlivé projekty. Pod jedním e-shopem můžete mít tolik projektů, kolik potřebujete.
Představte si například e-shop v Mergadu jako váš vlastní e-shop (příklad: Můj-eshop.cz) a projekty jako jednotlivé platformy, na kterých produkty z tohoto e-shopu chcete inzerovat (např. Heureka, Allegro, ChatGPT, Facebook atd.)
Pokud máte vícero online obchodů, založte v Mergadu pro každý samostatný e-shop a pod ním opět vytvořte jednotlivé projekty, které jsou s ním spojené. Každý e-shop bude následně fakturován zvlášť.
Dle Podmínek užívání Mergada není možné mít v rámci jednoho e-shopu více různých internetových obchodů. Pokud tedy máte dva internetové obchody a každý je na vlastní doméně, je potřeba v rámci Mergada vytvořit také dva e-shopy, pod kterými si vytvoříte příslušné projekty pro jednotlivé reklamní platformy.
Co je produktový feed
Produktový (neboli datový) feed je strukturovaný datový soubor, který obsahuje tzv. elementy. Tyto elementy jsou nositeli informací o vámi prodávaném zboží. Obsahují například název produktů, jejich popis, cenu, dostupnost, kategorii a mnoho dalšího.
Pro vytvoření projektu je potřeba, abyste Mergadu tyto strukturované informace o vašich produktech poskytli. Feed, který do Mergada vložíte, označujeme jako vstupní feed.
V Mergadu pracujeme také s označením výstupní feed. Jedná se o feed obsahující všechna vaše data a také úpravy, které jste provedli v Mergado Editoru, a je tedy připraven na míru pro reklamní platformu, kvůli které vytváříte projekt.
vstupní feed → Mergado → výstupní feed
Co je formát produktového feedu
Podobně jako si můžete třeba svoje poznámky uložit do wordového dokumentu (docx) nebo do excelové tabulky (xlsx), tak stejně tak produktový feed může být uložen v různých formátech. Nejčastěji je to XML, CSV, JSON nebo Google Sheet. Mergado všechny tyto formáty podporuje a záleží na vás, v jakém z nich svůj vstupní feed do Mergada vložíte.
V průběhu vytváření projektu si také zvolíte, v jakém formátu má být výstupní feed. To zvolíte na základě toho, pro jakou platformu jsou vaše data v konkrétním projektu určena (např. Heureka, Google, Zboží.cz, Kaufland Marketplaces). V případě, že chcete projekt využít pouze pro úpravu stávajících dat (např. v rámci vlastního e-shopu), zvolíte na vstupu a výstupu stejný formát.
Jak získat URL vstupního feedu
Pro nahrání vstupního feedu musíte do Mergada vložit jeho URL (jinými slovy odkaz na místo, kde je tento feed uložen). Nejedná se o adresu vašeho e-shopu, ale přímo adresu, kde jsou uložena data o jednotlivých položkách ve vašem e-shopu. URL feedu nejčastěji získáte v administraci své e-shopové platformy nebo u správce vašeho e-shopu. Může vypadat třeba nějak takto: https://eshop.cz/feed.xml
Pokud máte e-shop na platformách jako Prestashop, Woocommerce nebo Opencard můžete využít náš bezplatný doplněk Mergado Pack, který vám pomůže vytvořit XML soubor s daty pro nahrání do Mergada.
V případě, že nemáte k dispozici URL vašeho feedu, protože je uložen na FTP serveru, pomůže vám naše rozšíření Mergado Drive, které nedostupná data z FTP převede na veřejnou URL.
Mergado si váš vstupní feed bude stahovat z IP adresy 81.31.39.112. Pokud pro zabezpečení svých feedů používáte whitelist IP adres, je nutné si do něj IP adresu Mergada přidat.
Jak vytvořit nový projekt
- Po přihlášení do vašeho Mergado účtu klikněte na tlačítko Nový projekt, čímž budete odkázání na stránku, kde si jej v několika krocích vytvoříte.
→ Pokud jste v Mergadu úplně poprvé, doporučujeme nejdříve si projít Průvodce Mergado Editorem, odkud se následně také dostanete k vytvoření projektu kliknutím na tlačítko Vytvořit projekt.
- V prvním kroku klikněte na kolonku E-shop, kde vyberete e-shop, pod kterým chcete nový projekt vytvořit.
a. Pokud jste v Mergadu poprvé (žádný e-shop ještě nemáte) nebo si přejete projekt vytvořit pod zcela novým e-shopem, klikněte na Vytvořit e-shop. Do kolonky napište název vašeho nového e-shopu a klikněte na Potvrdit.
b. Pokud už v Mergadu máte e-shopy a projekt chcete vytvořit pod některým z nich, vyberte z nabídky požadovaný e-shop.
-
Klikněte na Pokračovat.
-
V dalším kroku vyberte zdroj svého vstupního feedu (místo, kde jsou uložena vaše produktová data). Můžete si vybrat ze tří možností napojení zdrojových dat.
a. Produktový feed (URL) – klikněte na Použít URL feedu
b. Shopify – klikněte na Připojit přes Shopify
c. Dodavatelský feed Malfini – klikněte na Napojit Malfini
-
Jak přesně napojit váš vstupní feed jednotlivými způsoby si ukážeme v následující části tohoto článku. Poté, co zvoleným způsobem napojíte data, klikněte na Pokračovat.
-
V dalším kroku vyberte formát vašeho výstupního feedu (neboli cílového příjemce vašich dat). Zjednodušeně řečeno, vyberte platformu, na které chcete začít inzerovat nebo pro kterou jsou vaše data určena (např. Heureka, Google, Facebook, dodavatelská aplikace, web, marketplace a jiné) a klikněte na tlačítko Pokračovat.
→ Mergado předvybere výstupní formát podle analýzy vašeho vstupního feedu (vybere nejpodobnější formát tomu vstupnímu). Vy si ale samozřejmě můžete zvolit takový formát, jaký chcete.
→ Pokud ani jeden z nabízených výstupních formátů neodpovídá formátu, který chcete mít na výstupu, klikněte na Definovat vlastní formát a nastavte si požadovaný výstupní formát.
- V posledním kroku zkontrolujte (a případně kliknutím na ikonku tužky změňte), zda jsou veškerá nastavení zvolená tak, jak si přejete.
→ Jako název projektu bude automaticky doplněno to, co jste zvolili jako výstupní formát. Název můžete také změnit kliknutím na ikonku tužky.
→ Uvidíte také možnost změny Párovacích elementů. Tyto elementy obsahují unikátní informace a pomáhají rozlišit jednotlivé produkty ze vstupního feedu. Mergado vždy samo navrhne nejvhodnější elementy a jejich změna je pokročilou funkcí, kterou ve svém prvním projektu pravděpodobně nebudete potřebovat upravovat.
- Klikněte na Dokončit.
Mergado začne stahovat a importovat data. Rychlost importu závisí na velikosti feedu (u malého feedu je to rychlé, u feedu s desítkami tisíc produktů to může trvat několik minut).
Po dokončení projektu bude vytvořena URL výstupního feedu. Tuto URL následně vložíte do platformy, pro kterou jste tento projekt vytvořili.
K veškerým informacím o vytvořeném projektu se kdykoliv dostane přes stránku Detaily uživatele ve vašem Mergado účtu. Zde najdete seznam všech svých e-shopů. Po kliknutí na vybraný e-shop se vám zobrazí seznam všech projektů v tomto e-shopu. Kliknutím na vybraný projekt se zobrazí veškeré informace o něm, včetně URL výstupního feedu.
Pokud už s Mergadem nějaký čas pracujete a nový projekt vytváříte pod již existujícím e-shopem, ve kterém máte aktivní projekt/y, může se stát, že s novým aktivním projektem přesáhnete limit svého aktuálně předplaceného tarifu. V případě, že současný tarif skutečně přesáhnete a přejdete na vyšší tarif, přijde vám do e-mailu upozornění. Pokud nový projekt zakládáte v rámci nově založeného e-shopu, přibude vám ve fakturaci nová položka s příslušným tarifem. Více informací o změnách tarifu najdete v tomto článku.
Jak napojit různé zdroje produktových dat
Produktový feed (URL)
Tuto možnost vyberte v případě, že máte k dispozici URL svého produktového feedu, kterou jste získali z administrace své e-shopové platformy nebo u správce vašeho e-shopu. Případně pokud už Mergado využíváte a chcete jako vstupní feed použít například některý z výstupních feedů vašich jiných projektů.
-
Poté, co vyberete/vytvoříte e-shop, pod kterým bude projekt zařazen, klikněte na Použít URL feedu.
-
Zde vložíte URL vstupního feedu.
a. Do kolonky Zadejte URL adresu vstupního feedu vložte URL vašeho produktového feedu.
b. Pokud již Mergado používáte a chcete jako vstupní feed pro tento projekt využít již existující feed z některého vašeho jiného projektu, vyberte v kolonce Existující URL požadovaný feed.
-
Klikněte na Pokračovat.
-
V tomto kroku Mergado automaticky rozpozná formát vašeho vstupního feedu. Stačí tedy kliknout na tlačítko Pokračovat.
a. V případě, že Mergado nerozpoznalo formát správně, klikněte na Vybrat jiný formát. Zde v kolonce Vstupní formát vyberte správný formát vašeho vstupního feedu a klikněte na Pokračovat.
b. V případě, že formát vašeho vstupního feedu neodpovídá žádnému z nabízených formátů (máte například velmi specifický dodavatelský feed), klikněte na Definovat vlastní formát, kde si sami nastavíte formát vašeho zdroje. Po nastavení klikněte na Uložit a pokračovat.
- Dále dokončíte vytváření projektu podle návodu v části Jak vytvořit nový projekt tohoto článku.
Shopify
Tento způsob napojení doporučujeme všem, kteří svůj internetový obchod provozují na e-shopové platformě Shopify. Možná už jste zjistili, že tato platforma neumožňuje export produktového feedu. Respektive umožňuje, ale museli byste pro vygenerování produktového feedu využít placenou aplikaci ze Shopify Store. Přímá integrace mezi Shopify a Mergadem vám tedy zjednoduší napojení vašeho e-shopu do Mergada. Propojení probíhá přes API, Mergado tedy nepotřebuje feed a informace o vašich produktech si vezme přímo z vašeho e-shopu.
Videonávod pro přímé propojení Mergada a Shopify přes API najdete tady.
-
Poté, co vyberete/vytvoříte e-shop, pod kterým bude projekt zařazen, klikněte na Připojit přes Shopify.
-
Vyplňte Admin API URL ve tvaru nazev.myshopify.com. Najdete ho v administraci vašeho e-shopu v sekci Nastavení pod názvem vašeho e-shopu (např. muj-eshop.myshopify.com).
-
Vyplňte Access Token
Jak získat Access Token:
a. Přihlaste se do administrace vašeho e-shopu v Shopify a přejděte do Nastavení → Aplikace a prodejní kanály.
b. Klikněte na Vývoj aplikací (pokud jste tady poprvé, musíte odsouhlasit vývoj vlastních aplikací).
c. Klikněte na Vytvořit aplikaci, zadejte název a opět klikněte na Vytvořit aplikaci.
d. Přejděte do sekce Konfigurace a u možnosti Integrace administrátorského rozhraní API klikněte na Konfigurovat.
e. Vyhledejte a zaškrtnutím políček povolte oprávnění write_products, read_products a read_markets a klikněte na Uložit.
f. Přejděte do sekce Přihlašovací údaje k API, klikněte na Instalovat aplikaci a potvrďte kliknutím na Nainstalovat.
g. V sekci Přihlašovací údaje k API se vám vygeneruje váš Access Token. Upozornění: token je možné zobrazit pouze jednou!
h. Klikněte na Zobrazit token jednou a zkopírujte jej.
i. Zkopírovaný token vložte do pole Access Token v Mergadu.
-
Klikněte na Pokračovat.
-
Dále dokončíte vytváření projektu podle návodu v části Jak vytvořit nový projekt tohoto článku.
Dodavatelský feed Malfini
Toto napojení doporučujeme e-shopařům, jejichž dodavatelem je Malfini, a chtějí jejich produkty do svého e-shopu dostat jednoduše a na pár kliknutí. Jejich produkty si naimportujete ve zvoleném jazyce, upravíte názvy, ceny nebo cokoliv, co potřebujete, a data ve vašem e-shopu budou vždy aktuální.
Další výhodou je, že pokud svůj e-shop provozujete na platformě jako Shoptet, Shopify nebo WooCommerce, Mergado vám předpřipraví některá pravidla – například pro výpočet prodejní ceny, skrytí vybraných kategorií nebo úpravu názvů produktů.
-
Poté, co vyberete/vytvoříte e-shop, pod kterým bude projekt zařazen, klikněte na Napojit Malfini.
-
Zvolte zdrojový Malfini soubor, tedy jazykovou verzi dat, které chcete importovat.
-
Klikněte na Pokračovat.
-
Zvolte výstupní formát dat (vaši e-shopovou platformu, případně jiný formát) a klikněte na Pokračovat.
-
Dále dokončíte vytváření projektu podle návodu v části Jak vytvořit nový projekt tohoto článku.
FAQ: Jak v Mergadu vytvořit nový projekt?
Co je „projekt“ v Mergadu?
Projekt v Mergadu představuje konkrétní nastavení dat, které posíláte na určitou platformu. Například když chcete data ze svého e-shopu posílat na inzertní platformu (Heureka, Google, Facebook, Kaufland atd.) a mezi tím je v Mergadu upravit speciálně pro potřeby dané platformy. Projekt vytváříte i v případě, že data nechcete posílat na jinou platformu, ale chcete je v Mergadu upravovat. Například necháte posílat data ze svého e-shopu do Mergada, zde je upravíte podle svých potřeb a upravená data poputují zpátky do vašeho e-shopu.
Co je „e-shop“ v Mergadu?
E-shop v Mergadu zastřešuje jednotlivé projekty, které souvisí s jedním vaším internetovým obchodem. Představte si například e-shop v Mergadu jako váš vlastní e-shop (příklad: Můj-eshop.cz) a projekty pod ním jako jednotlivé platformy, na kterých produkty z tohoto e-shopu chcete inzerovat (např. Heureka, Allegro, ChatGPT, Facebook atd.) Pokud máte více e-shopů, vytvořte pro každý vlastní e-shop i v Mergadu.
Můžu mít pod jedním e-shopem víc projektů?
Ano, pod jedním e-shopem můžete mít tolik projektů, kolik potřebujete. Každý projekt je určen pro jinou platformu, například jeden pro Heureku, druhý pro Google Ads a třetí pro Facebook. Podle Podmínek užívání Mergada však není možné mít v rámci jednoho e-shopu více různých internetových obchodů. Pokud tedy máte dva internetové obchody a každý je na vlastní doméně, je potřeba v rámci Mergada vytvořit také dva e-shopy, pod kterými si vytvoříte příslušné projekty pro jednotlivé reklamní platformy.
Kdy mám založit nový e-shop a kdy jen nový projekt?
Nový e-shop zakládejte, pokud jde o zcela jiný internetový obchod (s jinou doménou). Nový projekt zakládejte tehdy, když chcete inzerovat produkty ze stejného internetového obchodu, pro který už máte v Mergadu založený e-shop, na další platformě.
Co je to produktový feed?
Produktový feed je strukturovaný datový soubor, který obsahuje všechny informace o vašich produktech, např. názvy, ceny, popisy, dostupnost a další údaje.
Jaký je rozdíl mezi vstupním a výstupním feedem?
Vstupní feed je ten, který do Mergada posíláte (zdrojová data z vašeho e-shopu).
Výstupní feed je ten, který vytvoří Mergado. Obsahuje vaše zdrojová data a veškeré úpravy, které jsme v Mergadu provedli.
V jakém formátu může být feed?
Nejčastější formáty jsou XML, CSV, JSON nebo Google Sheet. Mergado všechny tyto formáty podporuje a v případě potřeby si také můžete v Mergadu definovat vlastní formát.
Musí být vstupní a výstupní formát feedu stejný?
Nemusí. Záleží, na jakou platformu feed posíláte. Pokud ale projekt využíváte jen pro interní úpravy (například v rámci vašeho e-shopu), můžete zvolit stejný formát na vstupu i výstupu.
Co je URL feedu?
Je to odkaz na místo, kde je uložen soubor s daty o vašich produktech (tzn. místo, kde je uložen váš produktový feed). URL feedu může vypadat například takto: https://muj-eshop.cz/feed.xml. Není to adresa vašeho e-shopu, ale konkrétní odkaz na soubor s produktovými daty.
Kde získám URL svého feedu?
Nejčastěji ji najdete v administraci své e-shopové platformy nebo vám ji poskytne správce e-shopu. V případě potřeby (např. pokud máte e-shop na platformách Prestashop, Woocommerce nebo Opencard) můžete využít náš bezplatný doplněk Mergado Pack, který vám pomůže vytvořit XML soubor s daty pro nahrání do Mergada. Pokud nemáte k dispozici URL vašeho feedu, protože je uložen na FTP serveru, pomůže vám naše rozšíření Mergado Drive.
Co když mám feed uložený na FTP serveru a nemám tedy k dispozici jeho URL?
Použijte rozšíření Mergado Drive, které nedostupná data z FTP převede na veřejnou URL, aby s nimi Mergado mohlo pracovat.
Co je Mergado Pack?
Je to bezplatný doplněk pro platformy jako Prestashop, WooCommerce nebo Opencart, který vám pomůže snadno vytvořit feed ve správném formátu pro Mergado.
Co když mám svůj feed zabezpečený? Dostane se k němu Mergado?
Pokud pro zabezpečení svého feedu používáte whitelist IP adres, přidejte do něj adresu Mergada (81.31.39.112), aby systém mohl váš feed stahovat.
Jak v Mergadu vytvořím nový projekt?
- Po přihlášení do vašeho Mergado účtu klikněte na tlačítko Nový projekt, čímž budete odkázání na stránku, kde si jej v několika krocích vytvoříte.
→ Pokud jste v Mergadu úplně poprvé, doporučujeme nejdříve si projít Průvodce Mergado Editorem, odkud se následně také dostanete k vytvoření projektu kliknutím na tlačítko Vytvořit projekt.
- V prvním kroku klikněte na kolonku E-shop, kde vyberete e-shop, pod kterým chcete nový projekt vytvořit.
a. Pokud jste v Mergadu poprvé (žádný e-shop ještě nemáte) nebo si přejete projekt vytvořit pod zcela novým e-shopem, klikněte na Vytvořit e-shop. Do kolonky napište název vašeho nového e-shopu a klikněte na Potvrdit.
b. Pokud už v Mergadu máte e-shopy a projekt chcete vytvořit pod některým z nich, vyberte z nabídky požadovaný e-shop.
-
Klikněte na Pokračovat.
-
V dalším kroku vyberte zdroj svého vstupního feedu (místo, kde jsou uložena vaše produktová data). Můžete si vybrat ze tří možností napojení zdrojových dat.
a. Produktový feed (URL) – klikněte na Použít URL feedu
b. Shopify – klikněte na Připojit přes Shopify
c. Dodavatelský feed Malfini – klikněte na Napojit Malfini
-
Poté, co zvoleným způsobem napojíte data, klikněte na Pokračovat.
-
V dalším kroku vyberte formát vašeho výstupního feedu (neboli cílového příjemce vašich dat). Zjednodušeně řečeno, vyberte platformu, na které chcete začít inzerovat nebo pro kterou jsou vaše data určena (např. Heureka, Google, Facebook, dodavatelská aplikace, web, marketplace a jiné) a klikněte na tlačítko Pokračovat.
→ Mergado předvybere výstupní formát podle analýzy vašeho vstupního feedu (vybere nejpodobnější formát tomu vstupnímu). Vy si ale samozřejmě můžete zvolit takový formát, jaký chcete.
→ Pokud ani jeden z nabízených výstupních formátů neodpovídá formátu, který chcete mít na výstupu, klikněte na Definovat vlastní formát a nastavte si požadovaný výstupní formát.
- V posledním kroku zkontrolujte (a případně kliknutím na ikonku tužky změňte), zda jsou veškerá nastavení zvolená tak, jak si přejete.
→ Jako název projektu bude automaticky doplněno to, co jste zvolili jako výstupní formát. Název můžete také změnit kliknutím na ikonku tužky.
→ Uvidíte také možnost změny Párovacích elementů. Tyto elementy obsahují unikátní informace a pomáhají rozlišit jednotlivé produkty ze vstupního feedu. Mergado vždy samo navrhne nejvhodnější elementy a jejich změna je pokročilou funkcí, kterou ve svém prvním projektu pravděpodobně nebudete potřebovat upravovat.
- Klikněte na Dokončit.
Jaký zdroj vstupních dat si mám vybrat?
Můžete zvolit jednu ze tří možností:
- Produktový feed (URL) – pokud máte k dispozici URL svého feedu.
- Shopify – pokud svůj e-shop provozujete na platformě Shopify.
- Dodavatelský feed Malfini – pokud je vaším dodavatelem Malfini a chcete jejich data importovat do svého e-shopu nebo využívané inzertní platformy.
Jak vyberu formát vstupního feedu?
Mergado automaticky rozpozná formát vašeho vstupního feedu. V případě, že jej rozpozná špatně, můžete jej při tvorbě projektu ručně změnit kliknutím na Vybrat jiný formát (formát vyberete na základě toho, z jaké platformy vstupní feed pochází). Pokud váš formát není v nabídce, klikněte na Definovat vlastní formát a nastavte ho podle sebe.
Jak vyberu formát výstupního feedu?
Formát výstupního feedu zvolíte na základě cílového příjemce vašich dat, tedy pro jakou platformu jsou vaše data v konkrétním projektu určena (např. Heureka, Google, Zboží.cz, Kaufland Marketplaces). V případě, že chcete projekt využít pro interní úpravu dat (např. v rámci vlastního e-shopu), zvolíte na výstupu stejný formát, jako jste zadali na vstupu.
Co jsou párovací elementy?
Párovací elementy jsou obsaženy ve vašem feedu a nesou unikátní údaje, podle kterých Mergado rozpozná jednotlivé produkty (např. ID produktu). Obvykle je není potřeba měnit, Mergado je vybere automaticky.
Jak poznám, že se projekt vytvořil správně?
Po dokončení importu vstupního feedu uvidíte URL výstupního feedu. Tuto adresu vložíte do platformy, pro kterou jste projekt vytvářeli.
Jak napojím feed pomocí URL?
Ve druhém kroku tvorby projektu klikněte na Použít URL feedu, jednoduše zadejte adresu feedu do Mergada a pokračujte do posledního kroku tvorby projektu.
Pokud již Mergado používáte a chcete jako vstupní feed pro projekt využít již existující feed z některého vašeho jiného projektu, vyberte v kolonce Existující URL požadovaný feed a pokračujte do posledního kroku tvorby projektu.
Jak napojím svůj Shopify e-shop do Mergada?
Ve druhém kroku tvorby projektu klikněte na Připojit přes Shopify a zadejte Admin API URL a Access Token a pokračujte do posledního kroku tvorby projektu. Přesný návod, jak a kde získat Admin API URL a Access Token najede v tomto videu.
Kde najdu Admin API URL pro napojení Shopify do Mergada?
Najdete ho v Shopify v administraci vašeho e-shopu v sekci Nastavení pod názvem vašeho e-shopu. Bude ve tvaru nazev.myshopify.com (např. muj-eshop.myshopify.com).
Kde najdu Access Token pro napojení Shopify do Mergada?
- V administraci Shopify přejděte do Nastavení → Aplikace a prodejní kanály → Vývoj aplikací (pokud jste tady poprvé, musíte odsouhlasit vývoj vlastních aplikací).
- Klikněte na Vytvořit aplikaci, zadejte název a opět klikněte na Vytvořit aplikaci.
- Přejděte do Konfigurace a u možnosti Integrace administrátorského rozhraní API klikněte na Konfigurovat.
- Zaškrtnutím políček povolte oprávnění write_products, read_products a read_markets a klikněte na Uložit.
- Přejděte do sekce Přihlašovací údaje k API, klikněte na Instalovat aplikaci a potvrďte kliknutím na Nainstalovat.
- V sekci Přihlašovací údaje k API se vám vygeneruje váš Access Token. Upozornění: token je možné zobrazit pouze jednou!
- Klikněte na Zobrazit token jednou a zkopírujte jej.
- Zkopírovaný token vložte do pole Access Token v Mergadu.
K čemu slouží napojení Malfini?
Toto napojení je ideální pro e-shopaře, jejichž dodavatelem je Malfini, a chtějí jejich produkty do svého e-shopu dostat jednoduše a na pár kliknutí. Malfini produkty si můžete do Mergada importovat ve zvoleném jazyce, snadno upravit názvy, ceny nebo cokoliv, co potřebujete, a data, která budou z Malfini přes Mergado proudit do vašeho e-shopu budou vždy aktuální.
Další výhodou je, že pokud svůj e-shop provozujete na platformě jako Shoptet, Shopify nebo WooCommerce, Mergado vám předpřipraví některá pravidla – například pro výpočet prodejní ceny, skrytí vybraných kategorií nebo úpravu názvů produktů.
Jak nastavím napojení na Malfini?
Ve druhém kroku tvorby projektu klikněte na Napojit Malfini, zvolte jazykovou verzi feedu, klikněte na Pokračovat, vyberte výstupní formát (např. vaši e-shopovou platformu) a pokračujte do posledního kroku tvorby projektu.
Co když po vytvoření nového projektu překročím svůj stávající předplacený tarif?
Pokud máte v rámci e-shopu více aktivních projektů a s nově vytvořeným projektem překročíte limit aktuálně předplaceného tarifu, Mergado vás na zvýšení tarifu upozorní e-mailem.
Co dělat, když mi Mergado hlásí chybu při importu feedu?
Zkontrolujte, zda je URL vašeho feedu veřejně přístupná. Pokud máte například svůj feed chráněný tzv. whitelistem IP adres, je potřeba do něj přidat IP adresu Mergada (81.31.39.112). Pokud problém přetrvává, kontaktujte naši technickou podporu na e-mailu mergado@mergado.cz.
Co dělat, když jsem si při tvorbě projektu neuložil/a URL výstupního feedu?
Nemusíte se bát, URL výstupního feedu se nikam neztratí. Najdete ji přímo ve svém Mergado účtu:
- Přihlaste se do Mergada a přejděte na stránku Detaily uživatele.
- V seznamu svých e-shopů vyberte ten, pod kterým jste projekt vytvořili.
- Zobrazí se seznam všech projektů vytvořených pod vybraným e-shopem. Klikněte na projekt, který vás zajímá.
- V detailu projektu uvidíte URL výstupního feedu, kterou můžete kdykoliv zkopírovat a vložit do cílové platformy.